۰
plusresetminus

عنوان هشتمی بانوی وزنه بردار فارسی در آسیا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴
مریم زارع، وزنه بردار فارسی در دسته ۵۹ کیلوگرم زنان و در اولین دوره حضور بانوان وزنه بردار ایرانی در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب عنوان هشتم شد.
عنوان هشتمی بانوی وزنه بردار فارسی در آسیا
به گزارش حافظ خبر، رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان روز گذشته و با حضور دومین دختر ایرانی روی تخته ادامه یافت. در این دوره از رقابت‌ها و پس از اینکه پوپک بسامی به عنوان اولین شرکت کننده ایران تاریخ ساز شد، به تدریج نوبت به سایر اعضای تیم وزنه برداری زنان ایران می‌رسد .
مریم زارع وزنه بردار دسته ۵۹ کیلوی ایران در حالی امروز به مصاف حریفان رفت که حضور یک وزنه بردار زن از چین تایپه به نام "چون هسینگ" و شکسته شدن رکورد جهان توسط وی، مهم‌ترین اتفاق امروز این مسابقات را رقم زد .
زارع در رقابت خوددر حرکت یک ضرب وزنه‌های ۵۷ ، ۶۱ و ۶۴ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوضرب نیز دو وزنه ۷۳ و ۷۷ کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار سومین وزنه حرکت دوضرب خود در ۸۲ کیلو ناموفق بود و با ۱۴۱ کیلو در مجموع هشتم شد .
مورد جالب، وزنه‌های چون هسینگ از چین تایپه بود که او توانست با مجموع ۲۴۳ کیلوگرم رکورد جهان را بهبود بخشد. وی همچنین در دو ضرب ۱۳۷ کیلو را بالای سر برد و در این بخش نیز رکورد دنیا را ارتقا داد. چین و ژاپن مدال‌های نقره و برنز این دسته را از آن خود کردند .
با پایان کار پوپک بسامی و مریم زارع، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ابریشم ارجمندخواه و الناز باجلانی ۲ دختر وزنه بردار دیگر ایران در گروه B دسته ۶۴ کیلوگرم با حریفان خود رقابت کردند.
 
کد مطلب : ۲۰۱۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما