۰
plusresetminus

اتصال اینترنت به مغز انسان شدنی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
چنین اتصالی فقط منحصر به مغز انسان و رایانه نخواهد بود، بلکه ممکن است شبکه‌ای جهانی از اذهان انسان‌ها بوجود بیاید که همگی به یکدیگر متصل هستند و اطلاعات رد و بدل می‌کنند.
اتصال اینترنت به مغز انسان شدنی است
به گزارش حافظ خبر، مغز انسان مرکز دستگاه عصبی است. دستگاه عصبی مرکزی در درون حفاظی استخوانی به نام جمجمه و ستون فقرات قرار گرفته و شامل مغز و نخاع می‌باشد. سیستم اعصاب مرکزی در زبان عام به دو قسمت با نام‌های مادهٔ سفید و مادهٔ خاکستری تقسیم می‌شود. مغز شامل قسمت‌های متنوعی است که هر کدام در عین ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارای کارها و وظائف گوناگونی هستند.
به گزارش از دیلی میل، در گزارشی که اخیرا در مجله فرنیچز نوروساینس به چاپ رسیده است، یک تیم بین‌المللی از عصب شناسان پیش بینی کرده‌اند که طی دهه‌های آینده پیشرفت‌های قابل‌توجه‌ای زمینه اتصال مغز انسان به اینترنت رخ خواهد داد.
محققان می‌گویند می‌توان مغز انسان را به اینترنت متصل کرد
این محققان معتقدند انسان‌ها با استفاده از تکنولوژی های جدید نظیر فناوری نانو و هوش مصنوعی قادر خواهند بود مغز افراد را به رایانه‌ها و در نتیجه به اینترنت متصل کنند تا بدین وسیله انجام محاسبات در سطح کلان در مغز انسان ممکن شود. در چنین حالتی انسان ها قادر خواهند بود در آن واحد از اینترنت اطلاعات به دست آورند.
رابرت جونیور، محقق اصلی این پژوهش نوین، در این زمینه می‌افزاید: « تعداد زیادی از نانوربات ها در مغز انسان قرار می‌گیرد و به عنوان ابررایانه عمل خواهند کنند. این نانوبات ها می‌توانند اطلاعات را به شکل ماتریکسی در مغز دانلود کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند عروق انسان را مسیریابی کنند، از موانع خونی-مغزی رد شوند و به طور دقیق در سلول‌های مغزی قرار گیرند.»
البته پیش از این پژوهشگران در دانشگاه واشنتگن، مدعی شده بودند نخستين اتصال ذهنی انسان ها را در محيط آزمايشگاهی ايجاد کرده و موفق شده اند «پيغام مغزی» را «از طريق اينترنت» انتقال دهند و حرکت دست انسانی را «تنها با کمک امواج مغزی انتقالی» هدايت کنند.
چنین اتصالی فقط منحصر به مغز انسان و رایانه نخواهد بود، بلکه ممکن است شبکه‌ای جهانی از اذهان انسان‌ها بوجود بیاید که همگی به یکدیگر متصل هستند و اطلاعات رد و بدل می‌کنند.

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۱۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما