۰
plusresetminus
مدیر باغبانی جهادکشاورزی فارس عنوان کرد:

تولید سالانه بیش از 12 تن بهار نارنج در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه بیش از 12 تن بهار نارنج در این استان تولید می‌شود که 40 درصد آن به صورت خشک و فرآوری شده به خارج از کشور صادر می‌شود .
تولید سالانه بیش از 12 تن بهار نارنج در فارس
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، مجیدرضا پاکاری با اشاره به این‌که فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور است، افزود: هزار و 350 هکتار از چهار هزار هکتار نارنج کشور در استان فارس قرار دارد. او خاطرنشان کرد: در استان فارس شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با 200 و 178 هکتار، بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: حدود 630 هکتار از درختان نارنج در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد و همین امر زیبایی خاصی به شهرهای فارس منجمله شیراز بخشیده و این منظره و البته عطر دل‌انگیز بهار نارنج در فصل گل دهی را به جاذبه‌ای طبیعی بدل کرده است.
پاکاری افزود: 720 هکتار از درختان نارنج‌ فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد و شهرستان‌های شیراز، کازرون، جهرم، داراب و فیروزآباد از شهرستان‌های تولید کننده نارنج محسوب می شوند.
این مقام مسئول با بیان این‌که اولین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، گفت: یک تا پنج درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود .
پاکاری گفت: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و 35 کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی می‌شود تا برای مصرف داخلی و صادرات مهیا شود .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که در فارس بیش از 60 هزار هکتار مرکبات وجود دارد، تاکید کرد: این استان با تولید یک میلیون و 500 تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور به شمار می‌رود
 
کد مطلب : ۲۰۱۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما