۰
plusresetminus
شهردار شیراز:

آموزش در دانشگاه‎ها تقاضا محور شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه ها باید تقاضا محور و متناسب با نیازهای جامعه و دستگاه‌های اجرایی باشد.
آموزش در دانشگاه‎ها تقاضا محور شود
به گزارش حافظ خبر، حیدر اسکندرپور سه‌شنبه 10 اردیبهشت در آیین افتتاح یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران که به میزبانی دانشگاه شیراز تاکید کرد: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی متناسب با نیازها و تقاضاهای جامعه و دستگاه‌های اجرایی تغییر ایجاد شود تا فهم مشترکی بین دانشگاه ‎ ها و دستگاه ‎ های اجرایی به وجود آید . وی اضافه کرد: امروزه دستگاه‌های اجرایی تمایل کمی دارند که طرح های مطالعاتی و پژوهشی خود را با برخی از مراکز علمی منعقد کنند و این ناشی از نبود فهم مشترک در زمینه نیازهای جامعه بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه ها است .
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری کنگره ملی مهندسی عمران و سایر کنفرانس‌های علمی در دانشگاه شیراز، ابراز امیدواری کرد که برگزاری کنفرانس‌های علمی بتواند گامی موثر جهت نزدیکی بیشتر دانشگاه و نیازهای دستگاه های اجرایی و جامعه باشد تا بتوان با انعقاد قراردادهای پژوهشی از ظرفیت اقتصادی دستگاه های اجرایی برای پشتیبانی از طرح های دانشگاه ها استفاده کرد .
اسکندرپور با یادآوری برگزاری نخستین کنگره راه و ساختمان کشور به میزبانی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه از منظر قدمت تاریخی و جایگاه علمی از جمله مراکز دانشگاهی سرآمد و پیشتاز در کشور است اما متناسب با گذر زمان توسعه لازم را به ویژه از جهت امکانات و تجهیزات پیدا نکرده است .
وی خاطرنشان کرد: گرچه در سال های گذشته اقدامات مناسبی به منظور توسعه دانشگاه شیراز انجام شده اما نیاز است که نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز حمایت ‎ های لازم را از این دانشگاه شاخص داشته باشند .
یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران که امروز در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد، تا 11 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در این رویداد، آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصین دانشگاهی و اصحاب صنعت ساخت و ساز (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر عوامل ارائه کننده خدمات مهندسی) ارائه می شود .
 
کد مطلب : ۲۰۲۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما