۰
plusresetminus

کارگروه مشترک اتاق بازرگانی فارس و سفارت اتریش تشکیل شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: کارگروه مشترکی در اتاق بازرگانی شیراز و سفارت اتریش در ایران برای پیگیری مسائل تجاری استان فارس و اتریش فعال شود و مسائل مربوط برای گسترش مراودات اقتصادی استان فارس و کشور اتریش را پیگیری کند.
کارگروه مشترک اتاق بازرگانی فارس و سفارت اتریش تشکیل شود
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، ابراهیم غلامزاده در دیدار با سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس که پیشنهاد وی با استقبال سفیر و رایزن اقتصادی سفارت اتریش روبرو شد بیان کرد: این کارگروه که ایجاد آن مورد تاکید سفارت اتریش و اتاق بازرگانی فارس است، می تواند سرعت بیشتری به درخواست ها و علاقه مندی های دو طرف برای گسترش مبادلات اقتصادی دهد
وی ادامه داد: تجار و بازرگانان استان فارس شناخت کاملی از کشور اتریش دارند و کشور اتریش می تواند پل ارتباطی بین اروپای شرقی و غربی باشد.
غلامزاده با بیان اینکه کشور اتریش جاذبه های بسیاری برای تجار ایرانی دارد افزود: این حلقه ارتباطی می تواند مزیت های نسبی خوبی برای شرکت های ایرانی و استان فارسی که در کشور اتریش فعالیت می کنند، داشته باشد.
وی اظهارداشت: در حوزه فاضلاب و تصفیه آب فاضلاب همکاری‌هایی بین کشور اتریش و استان فارس شروع شده و این بخش مورد نیاز استان فارس و شهر شیراز است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: بیشترین استفاده آب در استان فارس در حوزه کشاورزی است که بهینه سازی مصرف آب، توسعه گلخانه‌ها و کشت‌هایی که به آب کم نیاز داشته باشند می‌توانند ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری کشور اتریش باشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات محصولات با کیفیت وارزان قیمت ایران، یکی از نکات مهم حمل ونقل است، ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما در این زمینه حمایت از خطوط ریلی بین کشور اتریش و استان فارس است و بخش خصوصی فارس آمادگی دارد که حمل ونقل ریلی با شرکت‌های اتریشی را تاسیس و همکاری کنند.
غلامزاده تاکید بر تلاش دو ظرف در ایجاد خط ریلی برای گسترش صادرات عنوان داشت: اگر فعالان اقتصادی کشور اتریش و ایران تلاش کنند تخفیف ویژه ای برای راه اندازی و ارائه خدمات توسط این خط ریلی از سوی دولت های خود بگیرند، می توانیم این خط را فعال کنیم که راهگشایی برای تجارت واقتصاد دو کشور باشد.
وی تصریح کرد: استان فارس تعامل و ارتباطات زیادی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که این ظرفیت خوب برای همکاری تجاری استان فارس و کشور اتریش خواهد بود.
غلامزاده افزود: پیشنهاد ما در اتاق بازرگانی فارس این است که ما در مرحله اول شرکت‌های بزرگ استان فارس را برای مجوز سرمایه گذاری به سفارت اتریش معرفی کنیم و کشور اتریش نیز حمایت لازم از این شرکت ها داشته باشند.
کد مطلب : ۲۰۲۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما