۰
plusresetminus

اتریش در همکاری با ایران پیشرو بوده است / همکاری اقتصادی با استان فارس را دنبال می کنیم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
سفیر کشور اتریس در ایران گفت: اتریش در ادوار مختلف در بحث همکاری با ایران نقش پیشرو داشته است به طوری که اوبربانک اتریش در سال 2017 خط اعتباری مالی ویژه ای برای همکاری با ایران اختصاص داد و همچنین هواپیمای اتریش از دوره انقلاب، جنگ و در دوره تحریم ها و تا امروز خط پروازی خود را با ایران نگه داشته است.
اتریش در همکاری با ایران پیشرو بوده است / همکاری اقتصادی با استان فارس را دنبال می کنیم
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، اشتفان شلتس در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در این اتاق با اشاره به بحث برجام بیان کرد: شرایط ایران به ویژه بحث برجام را درک می کنیم و این حق را به ایران را می دهیم که انتقاد کاملا به حقی داشته باشد و این حرکت امروز ما در استان فارس برای ایجاد گفتگو و بخشی از تلاش های اتریش برای ادامه برقراری برجام است.
وی با بیان اینکه این رفتار اتریش یک راهبرد دو بخشی به حساب می‌آید، افزود: ما در این سفارتخانه همراه با رایزن اقتصادی سفارت با آگاهی از شرایط موجود بین المللی ایران و سختی اجرای برخی زمینه های همکاری؛ به استانهای مختلف ایران سفر کرده حوزه های مشترک و مورد علاقه دو طرف را شناسایی می کنیم.
شلتس اظهارداشت: با این اقدام به دنبال مهیا کردن شرایط لازم برای گسترش روابط در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی با ایران هستیم تا به محض ایجاد چهارچوب جدید در ارتباط بین المللی برای ایران جنبه عملیاتی به همکاری ها داده شود.
سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اقتصاد اتریش بازار آزاد است و بیش از نیمی از درآمد اتریش از طریق صادرات و تعاملات خارجی تامین می شود و کشور اتریش بازیگر پویا در اقتصاد جهانی است.
وی ادامه داد: آنچه دنیا دارد در حال حاضر می‌بیند مقاومت بزرگ مردم ایران در مقاطع مختلف است که توانسته بحرانها را پشت سر بگذارد.
شلتس عنوان داشت: نکته مهم برای ما این است که همه با هم تحریم‌های ثانویه امریکا را رد می‌کنیم و آن را قابل قبول نمی‌دانیم اما شرایط موجود بر جهان حاکم است و همه جهان در این شرایط قرار دارند.
وی تصریح کرد: ما در این سفارتخانه 9 حوزه مشخص همکاری راهبردی را با استانهای مختلف ایران مشخص کردیم و در حوزه راهبردهای بلند مدت برنامه ریزی کردیم که از جمله می‌توان به تامین مالی پروژههای نور و انرژی های تجدیدپذیر، خودروسازان، امداد و نجات شهری در زمان بحران اشاره کرد که برای هر کدام از اینها الگوهای همکاری تهیه شده که بخش خصوصی دو کشور می توانند وارد همکاری ها جدی با هم شوند.
سفیر اتریش در ایران افزود: قبل از حضور در اتاق بازرگانی فارس با دیگر مسئولان شهر شیراز و استان فارس دیدار داشتیم و حوزه‌های مشترک گسترش تبادلات میان اتریش و استان فارس و شهر شیراز در ابعاد مختلف را مورد ارزیابی قرار دادیم.
شلتس اظهارداشت: طبق بررسی های اولیه ما در فارس در سه حوزه عمده برای مشارکت دو طرف کشور اتریش و استان فارس وجود دارد که از طریق آموزش و تقویت ظرفیت های دو طرف می‌توان از آن استفاده کرد و می‌تواند گام بلندی برای توسعه همکاری ها باشد که البته این حوزه ها مشمول تحریم‌ها نیست.
وی با بیان اینکه کشور اتریش هم اکنون دو پروژه بزرگ را در شیراز در حال اجرا دارد، گفت: نخستین پروژه تصفیه خانه بزرگ شهر شیراز است که با همکاری شهرداری شیراز در حال انجام است و به زودی فاز دوم این تصفیه خانه با حضور مقامات عالی دو کشور به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه دوم ساخت بیمارستان نسل 5 و فوق پیشرفته است که با همکاری دو طرفه احداث می‌شود.
شلتس بیان کرد: از زمینه های دیگری که کشور اتریش و استان فارس می توانند با همدیگر پروژه های قابل توجه اجرا کنند، پروژه حمل و نقل شهری است که مورد علاقه هر دو طرف است.
وی با بیان اینکه در بحث کشاورزی و آبیاری هم زمینه خوبی برای همکاری دو طرف فارس و کشور اتریش وجود دارد، عنوان کرد: مجموع شرکت‌های ایرانی و اتریشی با دید باز می‌توانند با هم همکاری خوبی داشته باشند و پروژه‌های بزرگی را اجرا کنند.
وی با توجه به کنسل شدن پرواز مستقیم اتریش به شیراز نیز اظهارداشت: بخش سیاست و دیپلماسی اتریش دارد تمام تلاشش را برای برقراری پرواز این کشور به ایران و شهرهای ایران می‌کند.
کد مطلب : ۲۰۲۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما