۰
plusresetminus
در جلسه استانداری مطرح شد؛

نبود خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در جلسه ای به اسم آن ها/ سرپوش عملکرد ضعیف مسئولان با کارت هدیه و رپورتاژ

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶
جلسه ای با حضور بیش از ۷۰ نفر از به اصطلاح فعالان فضای مجازی استان فارس به اسم جلسه بررسی موارد و مشکلات خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی استان فارس در استانداری این استان برگزار شد.
نبود خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در جلسه ای به اسم آن ها/ سرپوش عملکرد ضعیف مسئولان با کارت هدیه و رپورتاژ
به گزارش حافظ خبر، در حالی اواخر هفته گذشته گذشته جلسه احمدی زاده; معاون سیاسی امنیتی, استوار میمندی; مدیرکل دفتر سیاسی و باباخانی; مسئول روابط عمومی استانداری فارس با مسئولین، مدیران و سردبیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی استان فارس قرار بر برگزاری بود که از تعداد بیش از ۷۰ نفر حاضر در جلسه, شاید به سختی می شد به اندازه انگشتان یک دست, افراد مسئول یا مشغول در خبرگزاری یا پایگاه خبری تحلیلی یافت و هر فردی به عنوان داشتن پیجی یا گروهی در فضای مجازی به این جلسه ورود پیدا کرده بود.
در متن دعوتنامه استانداری به مسئولین خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی چنین آمده بود:::
" -مدیران محترم خبرگزاری های استان
-مدیران محترم پایگاه های اطلاع رسانی استان
 
باسلام
احتراما بدینوسیله از جنابعالی دعوت به عمل می آید تا در جلسه هم اندیشی و بررسی موارد و مشکلات خبرگزاری ها و پایگاههای اطلاع رسانی استان که در روز سه شنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه راس ساعت 11 صبح در سالن شهید قاضی استانداری برگزار می گردد حضور بهم رسانید. " اما به جای بررسی موارد و مشکلات خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان, زمان زیادی را به بحث و جدل های بی مورد و بی ربط به جلسه پرداختند که شاید می بایست جلسه ای جداگانه با حضور دستگاه هایی مرتبط با محورهای سخنانشان برگزار می گردید.
 
سرپوش عملکرد ضعیف مسئولان با کارت هدیه و رپورتاژ
محمد صادقی; سردبیر خبرگزاری علم و فناوری در فارس و دبیر سرویس خبر پایگاه خبری تحلیلی حافظ که به نمایندگی از این رسانه ها در این جلسه به اصطلاح هم اندیشی شرکت کرده بود, ضمن اشاره به عدم حضور خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، به موضوع حمایت های دولت از رسانه ها پرداخت و گفت: به واقع آیا دولت چتر حمایتی از پایگاه های خبری و خبرگزاری ها دارد؟! آیا یارانه ای برای این رسانه های رسمی و مجوز دار و یا تسهیلاتی برای آن ها درنظر گرفته شده یا گرفته خواهد شد؟
وی در ادامه خطاب به مسئولین استانداری حاضر در جلسه بیان کرد: به عنوان نماینده دولت توضیح دهید که نقش دولت در حمایت از رسانه ها چیست که ما از آن محروم هستیم.
این خبرنگار و عکاس شیرازی در ادامه به مبحث رسانه های منتقد پرداخت و خطاب به مسئولین استانداری بیان داشت: رویه به گونه ای شده که رسانه های منتقد منصف تکفیر می شوند، در دوره ای که با کوچک ترین مطلبی در نقد یکی از مسئولان استانی دادگاهی می شوی، اما در مقابل رسانه هایی که تنها مدح و ثنای مسئولان را می گویند از اجر و قرب بالایی برخوردار می شوند.
وی همچنین به کم کاری و ناتوانی برخی از مدیران و مسئولان اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از مدیران و مسئولان که کم کاری می نمایند و یا در آن کار ناتوان هستند، با استفاده از کارت های هدیه و رپرتاژهای خبری سعی در سرپوش نهادن بر ضعف ها و مشکلات خود دارند تا با خرید رسانه هایی که در شرایط کنونی همگی مشکل اقتصادی و مالی دارند، یک پرده زیبا را به نمایش بگذارند.
 
مباحث مطرح شده در این جلسه
این جلسه اکثریت قریب به اتفاق آن را ادمین های صفحات مجازی و گروه هایی در آن فضا تشکیل می دادند، بیشتر بر مباحث تاثیر فضای مجازی، سواد رسانه ای، ارائه آمار عملکرد دستگاه متبوع خود، کشته شدن طلبه همدانی و امثال آن ها پرداخته شد.
از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه که هیچ ارتباطی با فضای رسانه و حتی فضای مجازی هم نداشت، نوشته شدن برخی کتاب ها، عملکرد صدا و سیما، درخواست هایی از اداراتی همچون کمیته امداد امام خمینی، مشکلات برخی از اقوام و طوایف در شیراز و... بوده است که واقعا برای هرکدام می بایست با حضور مسئول مربوطه جلسه ای جداگانه برگزار می شد.
ناگفته نماند که در این جلسه یکی دو نفری که از خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان فارس حاضر شده بودند، مباحثی را از مشکلات و موارد خود به گوش معاون سیاسی، امنیتی استانداری، مدیرکل دفتر سیاسی و مسئول روابط عمومی استانداری رساندند.
در مباحث مربوط به مشکلات و موارد مطرح شده پیرامون خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان فارس به مواردی نظیر عدم استقبال از رسانه های منتقد، طرح شکایت های متوالی از آن ها، نبود چتر حمایتی دولت بر سر رسانه ها، اقتصاد معیوب رسانه ها در ایران و استان، کارت های هدیه و رپرتاژهای خبری به منظور سرپوش نهادن به عملکرد ضعیف و گاها ناتوانی مسئولان و مدیران استانی و شهری اشاره شد که جواب خاصی را هیچکدام از مسئولان استانداری حاضر در جلسه برای آن ها نداشتند.
 
اما مخلص کلام آنکه کار درست را خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی همچون چون فارس, مهر, ایرنا, پیام خبر, ریواس جنوب و بقیه غایبین انجام دادند که عطای این جلسه را به لقایش بخشیدند و در جلسه حاضر نشدند.
 
کد مطلب : ۲۰۲۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما