۰
plusresetminus

این روزها چهره کلان شهر شیراز هیچ تناسبی با مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) ندارد

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۴
تشکل ولایتمدار فارس با صدور بیانیه‌ای خطاب به فرماندهی انتظامی فارس مواردی را پیرامون بحث حجاب متذکر شدند.
این روزها چهره کلان شهر شیراز هیچ تناسبی با مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) ندارد
به گزارش حافظ خبر، تشکل ولایتمدار فارس با صدور بیانیه‌ای خطاب به فرماندهی انتظامی فارس و رونوشت آن به مسوولان نهادهای فرهنگی و مذهبی این استان تصریح کردند: اطمینان داشته باشید عزم جنابعالی برای اجرای حدود الهی و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه به سالم سازی فضای جامعه و بهتر شدن فضای فرهنگی که همه در آن تنفس می‌کنیم، کمک خواهد کرد و خیل عظیم مردم مومن و انقلابی شیراز نیز از اقدام عملی شما حمایت خواهند کرد. 
متن بیانیه مذکور به شرح زیر می باشد:::

بسمه تعالی
برادر ارجمند و گرامی                    
جناب آقای سردار گودرزی فرمانده محترم نیروی انتظامی استان فارس

با سلام و آرزوی توفیقات روزافزون برای شما و همکاران پرتلاش نیروی انتظامی، همانگونه که نیک مستحضرید، در آستانه ورود به ماه ضیافت و رحمت الهی، ماه مبارک رمضان هستیم و طبیعتا در این ایام لزوم سالم سازی فضای فرهنگی جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
اما در این روزها چهره کلان شهر شیراز هیچ تناسبی با مفهوم سومین حرم اهل بیت(ع) ندارد و به نظر هم نمی‌رسد تلاش جدی و حتی اراده جدی برای سالم سازی این فضا وجود داشته باشد.
این امر بسیار مطلوب است که برادران نیروی انتظامی که ضابط رسمی قوه قهریه نظام هستند، برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه سخت‌گیری می‌کنند اما سوال این است که چرا برای اجرای حدود الهی و امر به معروف و نهی از منکر در مواجهه با مواردی که برخی، در سطح جامعه آشکارا اخلاق و عرف و قانون را زیر پا می‌گذارند، برنامه جدی در دستور کار این عزیزان قرار ندارد؟
بحث ما درباره مظاهر علنی فساد است که در خیابان‌های شهر شیراز به وفور یافت می‌شود حال آنکه قاطبه مردم این شهر، برخوردار از فرهنگ ناب ایرانی و متخلق به اخلاق و آداب اسلامی هستند و جملگی، از بابت ولنگاری فرهنگی در برخی خیابان های شهر در رنج هستند.
این درست است که در کنار ده اقدام ایجابی و زیربنایی، باید یک اقدام سلبی صورت بگیرد و این گزاره نیز صحیح است که راه مقابله با ولنگاری فرهنگی، فرهنگ سازی است اما در کنار همه اینها نباید فراموش کرد ما و شما برای مقابله با مظاهر علنی فساد، علاوه بر اقدامات زیربنایی و فرهنگی، وظیفه دینی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر نیز داریم و باید به تکلیف دینی خود عمل کنیم هرچند تحت فشار و مورد اعتراض قرار بگیریم. مثلا پدیده بد حجابی یا بهتر بگوییم بی حجابی برخی از خانم ها در جامعه در حال توسعه است. رانندگان زن بی حجاب کم نیستند. ولی متاسفانه از سوی نیروی انتظامی هم هیچگونه اقدام موثری صورت نمی گیرد، این درحالی است که رانندگانی که کمربند ایمنی را نبسته اند، متوقف شده و جریمه می شوند ولی رانندگان بی حجاب، آزاد هستند.
در آستانه این ماه مبارک و عزیز که بار دیگر فضای جامعه آکنده از معنویت خواهد شد، از جنابعالی تقاضامندیم عزم خود را برای اجرای حدود الهی و پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه مطابق وظایف تعریف شده و قوانین موجود، بیش از هر زمان دیگر جزم نمایید و اطمینان داشته باشید این اقدام، به سالم سازی فضای جامعه و بهتر شدن فضای فرهنگی که همه در آن تنفس می‌کنیم کمک خواهد کرد و خیل عظیم مردم مومن و انقلابی شیراز نیز از اقدام عملی شما حمایت خواهند کرد.

جامعه اسلامی اصناف
جامعه اسلامی دانشجویان
جامعه اسلامی فرهنگیان
جامعه اسلامی کارگران
جامعه اسلامی مهندسین
جامعه اسلامی ورزشکاران 
جامعه فاطمیون 
جبهه پایداری انقلاب اسلامی 
جبهه پیروان خط امام و رهبری 
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی 
جمعیت پیروان زینب (س)
جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۰۳۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
این همان حقوق شهروندی است که با هاش انتخاب شدند.بتدریج و تلویحا روح ان را توسعه دادند. از حالا به بعد باید سر حد و اندازه بلندی دامن ها حرف بزنید. در انتخابات بعدی برای پیروز شدن باید روی توسعه بن حجابی مانور دهند تا انتخاب شوند.