یادداشت/

۲۰۳۰ سندی برای تغییر سبک زندگی بر اساس الگوی غربی

21 ارديبهشت 1398 ساعت 10:14

۲۰۳۰ سندی برای تغییر سبک زندگی بر اساس الگوی غربی است. سندی که متاسفانه زمزمه اجرای آن در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت خانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ارتباطات قرار گرفته است.


به گزارش حافظ خبر، هفته گذشته بود که چند کلیپ کذایی از مدارس کشور که به همراه رقص، حرکات موذون و همخوانی با آن بود، به یکباره فضای مجازی را گرفته و وضعیت نامطلوب مدارس کشور را به همه دنیا نشان داد. به همین منظور، مرتضی کریمی؛ فرهنگی و فعال سیاسی، اجتماعی استان فارس در یادداشتی به این موضوع و علل اتفاق رخ داده پرداخته است که شرح کامل این یادداشت را در ادامه می خوانیم:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
با عبور از مرحله استعمار کهنه و گذر از تهاجم های فیزیکی قدرت ها، در شیوه نوین استعمار به جای حمله نظامی استعمارگران به زیرساخت های کشور هدف، تهاجم به قلب و دل کشور های ضعیف تر مدنظر قدرت ها گرفت. تهاجمی که به لحاظ عمق استراتژیک نتایجی بسیار مخرب و البته پایدار تر از حمله نظامی از خود به جای می‌گذارد.
کشور های استعمار گر نیز برای جامه عمل پوشاندن به این هدف خود با طرح سازی و مدل سازی سیستمی در قالب برنامه های توسعه  و القای کارآمدی مدل های تربیتی خود قصد نابودی ریشه های فکری و فرهنگی کشور های درحال توسعه را داشته و برای تسخیر اعتقادی این کشور ها از حربه های مختلف از جمله ابلاغ برنامه های سازمان ملل متحد به سایر کشور های جهان استفاده می‌کنند.
یکی از این برنامه ها که توسط یونسکو در جهت مقابله با تفکر اصیل اسلام انقلابی و درونی کردن تفکر لیبرالیسم غربی درحال دیکته شدن به جوامع مختلف است، سند توسعه پایدار یا همان 2030 است.
سندی که  با طرح شعار هایی چون برابری، آزادی، آموزش فراگیر و ... هر چند در ظاهر زیبا اما محتوایی پلید را پیگیری می‌کند. در بخشی از این سند که مربوط به آموزش‌  است آمده که درک تعاریف سند، جامعه میزبان را به این نتیجه می‌رساند که بیش از نیاز به مهارت، برای حرکت به سمت توسعه، احتیاج به ایجاد و تقویت روحیه ای است که خواستن توسعه را در لایه های زیرین جامعه میزبان متولد می‌کند. به عبارت دیگر فرهنگ جامعه میزبان باید توسعه یافتگی را بپذیرد تا راه تحقق آن باز شود.
آری!!!
 2030 سندی برای تغییر سبک زندگی بر اساس الگوی غربی است. سندی که متاسفانه زمزمه اجرای آن در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت خانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ارتباطات قرار گرفته است.
زمزمه اجرایی که هرچند از جانب دولت همواره تکذیب می‌شود اما هشدار های پیاپی مقام معظم رهبری و تذکرات ایشان مبنی بر مراقبت از اجرای این سند بردگی در کشور، نشان از نفوذ جریان غرب گرا در کشور برای تغییر سبک زندگی ایرانی _اسلامی و جایگزین کردن سبک زندگی غربی در کشور را دارد.
جریان غرب گرایی که در این سال‌ها تمام توان خود را به کار گرفته تا اجازه اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور را ندهد.
 امروز وقتی بازتاب های اتفاقات جامعه در شبکه های  اجتماعی را رصد میکنیم، کلیپ هایی ضبط شده از لب خوانی آهنگی خاص از خواننده ای معلوم الحال، در بین نوجوانان دختر و پسر، توجه ها را به خود جلب می‌کند. کلیپ هایی که نه با اسلامیت مدارس در تراز کشور اسلامی ایران و نه با ایرانیت آن هیچ سازگاری ندارد. بلکه تنها هشداری است جدی از تربیت سرباز برای غرب در جمهوری اسلامی ایران که مقام معظم رهبری اخیرا پیرامون خطر آن هشدار داده اند.
خطری که در نتیجه نادیده گرفتن فرهنگ غنی اسلامی و اسطوره‌ های ماندگار کشورمان رغم خورده است.
آری!!! وقتی برای کودک و نوجوان شیعه ایرانی معیار عشق اصیل تصویر گری نشود و در آموزش مورد تردید واقع شود به جای عشق اصیلی که  نوجوان ١٣ ساله را  به زیر تانک دشمن هدایت کرد تا با خون خود برایمان آرامش‌ به ارمغان آورد، عشق خیابانی آرمان میشود و از عشق بی محتوا، آهنگین، نغمه می‌خواند.
وقتی برای نوجوانهای  الگو پذیر ایرانی مان، از الگوهای ارزشمند و جنتلمن های واقعی کشورمان همانها که پلاکشان را به آغوش اروند سپردند تا مانند مادرشان فاطمه زهرا.سلام الله علیها.  گمنام لقب بگیرند، روایت نکنیم، مفهوم جنتلمن برای نوجوانمان مدلی تقلیل یافته از اوباش غربی مصور می‌شود.
باید با تمام توان روایت کرد!!!
روایتی آوینی گونه از غفلت، حماقت و خیانت برخی  غرب زده که در اندیشه تربیت سرباز  برای آمریکا در کشورمان هستند!!!
 
باید دلواپس بود!!!
هر چند دل آرامیم که ناخدای باخدای کشتی انقلاب علم را به صاحب الزمانعج می‌رساند و نوجوانان رشد یافته در متکب الهی انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب اسلامی را محکم و مقتدر برمی دارند اما در مقابل نفوذ موریانه ها  باید حساس بود و احساس مسئولیت کرد.
والسلام
 
مرتضی کریمی _فرهنگی، فعال سیاسی اجتماعی
خبرگزاری علم و فناوری


کد مطلب: 20313

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20313/۲۰۳۰-سندی-تغییر-سبک-زندگی-اساس-الگوی-غربی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir