۰
plusresetminus

هرس درختان شیراز در زمان زادآوری و لانه سازی پرندگان

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
هرس بی‌موقع درختان شیراز توسط شهرداری آن‌هم در زمان زادآوری و لانه‌سازی پرندگان باعث سقوط ده‌ها لانه شد.
هرس درختان شیراز در زمان زادآوری و لانه سازی پرندگان
به گزارش حافظ خبر، پیمانکاران شهرداری منطقه یک شیراز در فصل زادآوری پرندگان اقدام به هرس شاخ و برگ درختان خیابان اردیبهشت کردند.
سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این خصوص گفت: پس از هرس شاخ و برگ اولین درخت و سقوط ده‌ها لانه پرنده که داخل آنها تخم و جوجه پرندگان بود مسئولان و نیروهای محیط زیست فارس در محل حاضر شده و از ادامه فعالیت پیمانکار جلوگیری به عمل آوردند.

وی بیان کرد: نیروهای محیط زیست به مأمورین مربوطه توضیح دادند که فصل هرس درختان اواخر پاییز و زمستان است و هیچ نهادی اجازه هرس شاخ و برگ درختان در فصل بهار که زمان زادآوری پرندگان است را ندارد. متأسفانه عوامل پیمانکار شهرداری با سماجت و گستاخی با نیروهای محیط زیست به صورت لفظی درگیر شده و سعی داشتند به کار خود ادامه دهند که با دخالت پلیس موضوع خاتمه یافت.
وی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به جرم قطع غیر اصولی شاخ و برگ درختان در فصل بهار و از بین بردن لانه، تخم و جوجه پرندگان، شکایتی را از مسئولان شهرداری منطقه یک شیراز و پیمانکار مربوطه در دادسرا مطرح کرده است.
بر اساس گزارش ها در حالی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از پیگرد قانونی عوامل تخریب لانه پرندگان در شیراز سخن گفته است، شهردار منطقه یک بر این باور است که این اقدام، واکنشی به ممانعت ماموران این شهرداری از ساخت آسانسور اداره کل محیط زیست است. با این وجود، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان این که هیچ اقدام خارج از عرفی از سوی این اداره کل صورت نگرفته است، از شهرداری خواست که مسئولیت خود را در قبال تخریب غیرکارشناسی لانه پرندگان بپذیرد.
گفته شده است که شهروندان و دوستداران طبیعت لانه های تخریب شده در خیابان اردیبهشت شیراز را به مکان امن منتقل کرده اند و هر چند می توان با استفاده از دستگاه، تخم های باقیمانده در لانه ها را به جوجه تبدیل کرد اما رشد این جوجه ها نیازمند حضور پرندگان والد است.
کد مطلب : ۲۰۳۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما