۰
plusresetminus

شیراز؛ سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از تهیه و تکمیل پرونده شیراز به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا خبر داد.
شیراز؛ سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می شود
به گزارش حافظ خبر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در  حاشیه سفر خود به شیراز در جمع هنرمندان و سرمایه گذاران حوزه صنایع دستی با بیان خبر فوق گفت: در سال 97 منبت آباده به ثبت جهانی رسید و در حال حاضر ایران با ثبت 8 شهر و 10 روستا در قله صنایع دستی دنیا جای گرفت و اینک نگاه جهانیان به صنایع دستی کشور جلب شده است.

پویا محمودیان ادامه داد:با برپایی جشن جهانی شدن منبت در آباده، غدا هیجاوی گزارشی از این مراسم در شورای جهانی آسیا و اقیانوسیه با  عنوان یک جشن باشکوه ارائه داد که این افتخار مرهون زحمات بسیار زیاد دکتر امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس و مجموعه همکاران ایشان در معاونت صنایع دستی، مسئولان و هنرمندان شهرستان آباده می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همت اداره کل میراث فرهنگی فارس، ارزیابان شورای جهانی طی مدت حضور خود در شیراز از کارگاه ها و ظرفیتهای شهر شیراز در صنایع دستی بازدید و بر اساس رایزنی های صورت گرفته، مراحل جهانی شدن شهر شیراز در دست اقدام است که در صورت انجام این مهم، شیراز؛  به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می شود.
شیرازه
کد مطلب : ۲۰۳۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما