۰
plusresetminus

جایگاه چهارم فارس در جذب گردشگر داخلی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
طبق اعلام مرکز ملی آمار ایران، استان فارس در رتبه چهارم جذب گردشگری داخلی در بهار سال 96 قرار گرفت.
جایگاه چهارم فارس در جذب گردشگر داخلی
به گزارش حافظ خبر، طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل، بزرگ‌ترین صنعت فعال، صنعت گردشگری است که به‌عنوان سومین صنعت مولد شغل و سرمایه، بعد از صنعت نفت و خودروسازی در دنیا قرار دارد. به همین دلیل است که صنعت گردشگری موردتوجه کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه است.
صنعت گردشگری یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت اقتصادی غیرنفتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای ایران است، چرا معیارهای مطلوب جذب یک گردشگر مثل نوع اقلیم، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، اماکن مذهبی و .... در ایران وجود دارد.
گردشگری داخلی نیز بخشی از صنعت گردشگری را شامل می‌شود که طبق مطالعات 80 درصد از گردشگری دنیا را گردشگری داخلی تشکیل می‌دهد. مردم ایران نیز پس از کاهش ارزش پول ایران و تنش‌های بین‌المللی به سمت گردشگری داخلی رو آوردند چراکه این نوع گردشگری کمتر تحت تأثیر بحران سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد.
در گردشگری داخلی تقریبا تمام زنجیره‌های گردشگری از آن سود می‌برند و فرشته‌ی نجاتی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شوند و باعث به وجود آمدن مشاغل ساده‌ای در روستاها و شهرستان‌ها شوند.
براساس مطالعات انجام‌شده توسط کارشناسان به ازای هر ۶ نفر گردشگر خارجی، یک شغل و به ازای هر ۲۵ گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می‌شود که این نشان‌دهنده‌ی نقش جذب توریست در اشتغال‌زایی یک کشور است.

فارس در رتبه چهارم
در جدیدترین آمار مرکز ملی آمار ایران، سهم جذب گردشگری ملی استان فارس در بهار سال گذشته 6.4 درصد بوده است و در جایگاه چهارم بعد از سه استان مازندران با 8.8 درصد، خراسان رضوی با 7.5 درصد و گیلان با 7.2 درصد جذب گردشگر ملی، قرار دارد.
طبق این آمار نشان می‌دهد که حدود 69 درصد از خانوارها در بهار سال گذشته سفر کردند که بیشترین هدف سفر دیدار دوستان و بستگان با 42 درصد و بعدازآن گردش و تفریح با 29 درصد بوده است که از اهداف اصلی سفرهای داخلی معمولاً گردش و تفریح، دیدار دوستان و بستگان، زیارت، درمان و خرید است.
ازآنجایی‌که اشتغال اول مردم استان فارس کشاورزی است و این روزها کشاورزان تحت تأثیر مشکلات آب دچار مشکلات معیشتی شدند، صنعت گردشگری به ویژه گردشگری داخلی می‌تواند یکی از جایگزین‌های شغلی برای مناسب برای مردم این استان باشد. چراکه استان فارس همان ایران کوچک است که از نظر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی و حتی در بحث درمان غنی است که این صنعت بیشتر باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد.

فارس
کد مطلب : ۲۰۳۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما