۰
plusresetminus

توصیه رئیس شورای زکات فارس به کشاورزان

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۲
امام‌جمعه شیراز و رئیس شورای زکات استان فارس در خصوص پرداخت زکات کشاورزان، توصیه‌نامه‌ای صادر کرد.
توصیه رئیس شورای زکات فارس به کشاورزان
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، متن توصیه‌نامه ‌آیت‌الله لطف‌الله دژکام به کشاورزان جهت پرداخت زکات به شرح زیر است:
الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُورِ
زکات یکی از چهار شاخص نظام اسلامی است که تحقق نصرت الهی را به همراه دارد. یقیناً تحقق زکات به معنای رفع فقر و کاستن از فاصله‌های طبقاتی است. زکات به‌عنوان یک فریضه واجب، علاوه بر تأثیرات شگرف در تعادل بخشی و تنظیم روابط اقتصادی جامعه، روح و جان انسان را پاکیزه کرده و تطهیر می‌نماید. دین مبین اسلام، برای بهره‌مندی مسلمانان از حداقل‌های زندگی و زدودن فقر فرهنگی و اجتماعی از جامعه اسلامی تدابیری را اندیشیده است. زکات همانند نماز از ضروریات دین محسوب شده، به‌گونه‌ای که قبولی نماز را وابسته به پرداخت زکات دانسته است.
کشاورزان عزیز؛ اینک که به فضل الهی با نزول فوق‌العاده رحمت بی‌پایان او در آستانه فصل برداشت محصولات زکوی واجب (گندم و جو) قرارگرفته و هم‌زمانی آن با ماه پر خیروبرکت رمضان، ماه بندگی خدا و بخشندگی خالق، توأم گشته، نوید آن است که ان‌شاءالله سال جاری زراعی‌، سالی پربرکت و بانشاط رقم خواهد خورد، لذا جا دارد سر بر آستان حضرت حق سائیده و شکر بی‌پایان به در‌گاه احدیت نثار داریم.
 پرواضح است شرایط فعلی جامعه و مشکلات عدیده‌ی اقتصادی ایتام و نیازمندان، همت والا و دستان سخاوتمند تلاشگران عرصه کشاورزی را طلب می‌کند تا با همتی دوچندان در میدان مبارزه با فقر و بی‌عدالتی واردشده و نهضت احیاء و ترویج زکات را بیش از گذشته نهادینه نمایند.
 لذا این‌جانب ضمن تقدیر و تشکر از همه کشاورزان زحمتکش استان که در طول سالیان گذشته نسبت به پرداخت این واجب الهی، همت گمارده‌اند، بار دیگر درخواست می‌‌نمایم همچون گذشته با پرداخت زکات، فضای جامعه وزندگی خویش را معطر به عطر فرمان‌برداری از خداوند و مطهر از رجس و آلودگی نمایند.
 و العاقبة للمتّقین/ لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای زکات استان فارس
کد مطلب : ۲۰۳۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما