۰
plusresetminus
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

شائبه جنگ با آمریکا فقط جو روانی است/ با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها خودشان نیز می دانند که آمادگی ورود به یک عرصه جدید و درگیری تازه را ندارند و دستشان نیز برای همه رو شده است.
شائبه جنگ با آمریکا فقط جو روانی است/ با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد
به گزارش حافظ خبر، علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به احتمال شروع جنگ میان ایران و آمریکا عنوان کرد: حضور نیروهای آمریکایی و صحبت هایی درمورد جنگ ایران و آمریکا بیشتر جو روانی بوده که برای فشار بر ایران می باشد.
وی ادامه داد: آمریکایی ها خودشان نیز می دانند که آمادگی ورود به یک عرصه جدید و درگیری تازه را ندارند و دستشان نیز برای همه رو شده است.
عضو مجلس شورای اسلامی درخصوص اهداف آمریکا تصریح کرد: آمریکایی ها در برهه کنونی سه هدف را علیه ایران دنبال می کنند، یک اینکه فشارهای وارده به کشورمان منجر به عقب نشینی حاکمیت شده و تغییر رفتار را در حاکمان ایجاد کنند.
وی در توضیح اهداف دیگر آمریکایی ها در مواجه با ایران در برهه کنونی خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف ایالت متحده آمریکا در برخورد با ایران، کشاندن حاکمیت و سران جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکره و شروع مذاکرات جدید می باشد.
علی اکبری هدف سوم را اینگونه عنوان کرد: از دیگر اهدافی که سران کشور آمریکا در قبال ایران دنبال می کنند، فروپاشی و نابودی نظام ایران می باشد که از طریق رعب و وحشت در میان مردم ایران و ناامیدی آن ها دنبال می شود.
وی در توضیح بیشتر پیرامون راه های عملی کردن اهداف آمریکا در ایران اظهار داشت: به نقاط حساس و آسیب پذیر کشور که مثال بارز آن اقتصاد می باشد، فشار وارد می کند و دومین راهکار آن ها بهره گرفتن از مزیت های نسبی خود می باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا با تصور اینکه دست برتر را داشته و با کشورهای منطقه همسو شده و در تلاش برای ایجاد جو روانی، رعب، وحشت و ناامیدی مردم از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرد.
وی با صراحت عنوان کرد که هیچ جنگی در پیش نخواهد بود.
این مقام قانون گذار در پاسخ به اینکه آیا به واقع ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال مذاکره می باشد، تشریح کرد: ترامپ به دنبال مذاکره برد-برد نبوده و نیست و هدفش مذاکره ای برد-باخت می باشد که به نحوی از این طریق خود را برای انتخابات آینده نیز آماده می کند.
وی همچنین افزود: ترامپ می خواهد تعهداتی را که در برجام بر سر آن سال ها مذاکره شد را نادیده بگیرد و اگر به دنبال مذاکره بود، بر برجام متعهد می ماند و از کجا معلوم که اگر مذاکره جدیدی صورت بگیرد، پای بند آن باشد!
علی اکبری در پایان با تاکید گفت: ما راه مقاومت را انتخاب کرده ایم و تا پایان می بایست ایستاده کنیم و دیگر مذاکره در کار نخواهد بود.
 
گفتگو: محمد صادقی
شیرازه
کد مطلب : ۲۰۳۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما