رسیدگی به درخواست های 95 نفر از مراجعان دراولین دیدار مردمی رئیس کل دادگستری فارس و دادستان عمومی و انقلاب شیراز

25 ارديبهشت 1398 ساعت 10:53

رئیس کل دادگستری فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در اولین دیدارهای مردمی خود به درخواست های مراجعان رسیدگی و به استماع مشکلات و بررسی پرونده های قضایی آنان پرداخت.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس در ملاقات چهره به چهره  رئیس کل دادگستری استان فارس که با حضور معاونین قضایی حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی، علی مؤمن حسین پور و معاون منابع انسانی دکتر اشرافی و همچنین حقیقی قاضی حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد؛  پرونده قضایی و مشکلات حقوقی50  نفر از مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان  تصمیماتی  اتخاذ گردید.
 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در خصوص تکریم و احترام ارباب رجوع و برگزاری دیدار مردمی گفت: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و سایر مسئولان عالی قضایی با حساسیت ویژه ای موضوع تکریم و احترام ارباب رجوع دارند را پیگیری می نمایند و خواستار توجه هر چه بیشتر به این موضوع از سوی رؤسای دادگستری ها، سرپرستان مجتمع های قضایی، قضات و کارکنان مجموعه های قضایی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی برنامه های دیدار مردمی مسئولان قضایی استان را در راستای اجرای سیاست های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان و خدمت رسانی به مردم خواند و افزود: یکی از مهم ترین آرزو و درخواست های ائمه اطهار( علیهم السلام)  از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و همه  ما در دستگاه قضایی نیز باید فرصت ایجاد در راستای خدمت رسانی به مردم را غنیمت بدانیم.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه بیان داشت: خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک مؤمن واقعی در هر جایگاهی می کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به جامعه ارائه کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) که می فرماید: «هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت او را از میان برمی دارد.» گفت: خدمت رسانی در جامعه اسلامی، بویژه از سوی مسئولان امری لازم و ضروری است و بر هر مسئولی واجب است تا  در هر پست و مقامی که باشد در امر خدمت رسانی همت نماید و تلاش خود را مضاعف گرداند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به وعده های خود بخصوص در امر تسهیل ملاقات با مراجعان در مراسم معارفه تصریح کرد: تلاش می کنیم با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان و همچنین حضور در اماکن عمومی همچون مساجد گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.
لازم به ذکر است علاوه بر دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و معاونین دادگستری استان, دادستان عمومی و انقلاب شیراز و معاونین وی نیز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن ملاقات عمومی با 45 نفر از مراجعان در راستای تکریم ارباب رجوع ، حفظ حقوق شهروندی ،  ارشاد و رفع مشکلات آنان دیدار و  دستورات مقتضی برابر قانون صادر کردند.
گفتنی است به منظور تسریع در روند ملاقات های مردمی و رسیدگی هرچه بهتر به درخواست ها، مراجعه کنندگان روز های شنبه هر هفته با ارائه مدارک و مستندات و تقاضای مکتوب خود به حوزه ریاست دادگستری فارس مراجعه تا زمینه ملاقات آنان با مسئولان قضایی استان فراهم گردد.


کد مطلب: 20350

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20350/رسیدگی-درخواست-های-95-نفر-مراجعان-دراولین-دیدار-مردمی-رئیس-کل-دادگستری-فارس-دادستان-عمومی-انقلاب-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir