۰
plusresetminus
خواست خدایی، مسئول ورزش بانوان شهرستان شیراز :

پیشرفت ورزش بانوان شیراز در حوزه های مختلف هدف اصلی ماست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
صدیقه خواست خدایی پس از انتصاب به عنوان مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز فعالیت های خود را در سطح گسترده ای آغاز کرده است.
پیشرفت ورزش بانوان شیراز در حوزه های مختلف هدف اصلی ماست
به گزارش حافظ خبر، صدیقه خواست خدایی پس از انتصاب به عنوان مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز فعالیت های خود را در سطح گسترده ای آغاز کرده است، صدیقه خواست خدایی دکترای تخصصی قلب و عروق فیزیولوژی ورزشی دارد و از مدیران ورزشی تحصیلکرده است که در بخش بانوان فعالیت می‌کند. 
وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت :سطح ورزش بانوان در شیراز در مجموع در حد متوسطی است خیلی از قهرمانان اخیر ما در بازی های آسیایی و پاراسیایی، مثل سعیده جعفری، سمیرا ارم، ساره جوانمردی، زهرا رحیمی و محمدی راد خانم ها بودند، مهتاب نبوی و فرانک پرتو آذر هم صدرنشین رنکینگ رشته های پاراتکواندو جهان و دوچرخه سواری آسیا هستند که نشان از قدرت بالای زنان شیرازی در بخش ورزش قهرمانی دارد،اما با توجه به توانمندی ورزشکاران زن شیراز  هنوز می‌شود کارهای بهتری در این قسمت انجام داد.
وی ادامه داد :فکر می کنم در قسمت همگانی نیاز به پیشرفت بیشتری داریم،در این حوزه ارتقا سلامت جامعه هدف اصلی ماست، نقش ورزش درمبارزه با  افسردگی و خیلی از بیماریها باید تبلیغ ورزش همگانی باشد، اما این فن اداره من(اداره ورزش و جوانان) است و محتوا باید از طریق ما ایجاد شود و نشر پیدا کند و سازمان های دیگربا مشاورت ما فعالیت کنند! برای مثال فضای تبلیغاتی کمی در اختیار قرار دارد  و این یکی از ضعف های اصلی است. 
وی درباره مربیان بانو در شیراز گفت:این حوزه بایستی  ساماندهی شود، مربیان نباید با گرفتن فقط یک کارت بتوانند مربیگری کنند و در این خصوص باید سنجش و گزینش صورت بگیرد.
دیگر چالش باشگاه های ورزش بانوان ساعات نامناسب فعالیت آنان است، خواست خدایی در این ارتباط گفت :خیلی از خانم ها در ساعات مفید روز، محلی برای تمرین کردن ندارند، با شگاه های اختصاصی برای خانم ها کمتر در نظر گرفته شده است  و  افزایش باشگاه ها برای خانم ها باید مورد بررسی و برنامه ریزی بخش خصوصی و دولتی  قرار بگیرد. باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم، به همین منطور و در جلسات نواب رئیس هیات های ورزشی شهرستان شیراز از آنها  خواسته شد«زمان و مکان برگزار ی تمرینات  رشته های  ورزشی خودشان را به ما اطلاع بدهند تا بتوانیم برنامه ریزی کرده و  از داشته ها بهترین استفاده را ببریم.
دسته ای از خواسته های ما نیازمند مشارکت سازمان های دیگر و تعامل با آنان است، برای رسیدن به این مرز، با مشاور بانوان شهرداری  جلسه ای خواهیم داشت تا نیازهای ورزش بانوان شیراز را مطرح کنیم.
وی ادامه داد :در بخش حرفه ای به دنبال نظر سنجی از بازیکنان تیم های حرفه ای هستیم تا نیاز سنجی کرده، علاوه بر این با مدیران و مربیان این تیم ها دیدار خواهیم داشت.
نمی خواهیم در بخش اموزش  فقط دوره مربیگری و داوری بگذاریم و بدنبال ایجاد آیتم های جدید آموزشی مفید و کاربردی هستیم.
من در زمان خدمت در اداره کل ورزش و جوانان،   با دعوت از  اساتید دانشگاه‌ متخصص، و با حضور  قهرمامان ورزشی دوره های تغذیه روان شناسی  و علم تمرین را در پایگاه قهرمانی ورزش فارس برگزار کردم که بسیار کاربردی بودن و قهرمانان جذب این موصوع شدند و نکات تاثیر گذاری  در این حوزه اتفاق افتاد.
مسئول ورزش  بانوان شهرستان شیراز  ادامه داد :محور های اصلی برنامه های راهبردی 98 مقایسه اتفاقات97با 98 و ایجاد یک نظام هدفمند  برای سنجش نموداری هیات ها خواهد بود که به صورت ماهیانه اجرا می شود.
در این خصوص  فرم ارزیابی هیات ها را طراحی کرده ایم تا بتوانیم تحلیل درستی از عملکرد آنها بدست آوریم،  طراحی شاخص هایی چون اجرای نمودار، برنامه های پیش بینی شده هیات در بخش بانوان ، تهیه و تنظیم تقویم ورزشی، ابلاغ مصوبات، شرکت در جلسات، انجام وظایف رئیس هیات در غیاب  ایشان، جمع آوری مشخصات قهرمانان، راه اندازی هیات های نایب رئیس بخش های تابعه، حضور در لیگ های استانی و کشوری ، حصور بخش بانوان در همایش هاو نمایشگاه ها، نظارت بر اماکن ورزشی از این جمله خواهد بود.
طرح دیگر ما اجرای اتاق سلامت برای استعدادیابی و تعیین رشته برای نوجوانان و سلامت بانوان خواهد بود که بزودی اجرایی می‌شود.
کد مطلب : ۲۰۳۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سليمه محمدي
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام، شما بعنوان مسول ورزش بانوان چطوري مستقيم با نواب رئيسان ارتباط ميگيريد؟