رونمایی از مدل ملی تراز سبز ایران در شیراز

26 ارديبهشت 1398 ساعت 9:39

رئیس دانشکده هنر و معماری شیراز گفت: نخستین مدل ملی تراز سبز به‌عنوان مدل ملی رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه سبز کشور در شیراز رونمایی شد.


به گزارش حافظ خبر، محمدرضا برزگر با اشاره به رونمایی نخستین مدل ملی تراز سبز به‌عنوان مدل ملی رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه سبز کشور اظهار داشت: این مدل افتخاری برای دانشگاه شیراز است چراکه توانسته این طرح را در وزارت علوم تبدیل به مدل ملی کند.
وی افزود: بر اساس این مدل به موضوع فضای سبز و پایداری دانشگاه‌ها و نیز زندگی بهتر توسط اساتید، دانشجویان و ایجاد شرایط بهتر ماندگاری دانشگاه‌های کشور توجه تا درآینده پاسخ خوب و نتایج مثبتی به‌نظام فضای سبز کشور ایجاد شود.

300 هکتار فضای سبز در دانشگاه شیراز
معاون نظارت برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه شیراز در ادامه این نشست گفت: دانشگاه شیراز با داشتن 300 هکتار فضای سبز و نیز ایجاد فضای آرامش‌بخش برای دانشجویان، نقش ملی خود را در ایجاد فضای سبز از خود نشان داده و در این راستا به‌عنوان دانشگاه برتر کشوری شناخته‌شده است.
محمدحسین ستایش تصریح کرد: راه‌اندازی 2 نیروگاه خورشیدی، تجدید پذیر و پاک در قالب اهداف برنامه‌های استراتژیک کشور و تبدیل به علم و تجاری‌سازی بااعتباری افزون‌بر 20 میلیون یورو توسط شرکت خارجی ازجمله فعالیت‌های دانشگاه شیراز است.
وی بیان داشت: سر درب جدید در میدان ارم، طرح توسعه مهمانسرا، احداث هتل، جابه‌جایی موزه تاریخ طبیعی، تبدیل ورودی اصلی دانشگاه به پیاده راه در آینده نزدیک از دیگر برنامه‌های در دست اجرا این دانشگاه است.

اختصاص 85 میلیارد تومان  اجرای تراز سبز
مجری پروژه نخستین مدل ملی تراز سبز در این نشست از اختصاص اعتبار 85 میلیارد تومانی از سوی وزارت علوم برای اجرای این طرح در دانشگاه‌های کشور خبر داد، افزود: رویکرد مدیریت سبز نگاه به آینده بشریت و جامعه نسبت به محیط‌زیست در کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها است.
کاوه فتاحی بیان داشت: بومی‌سازی مدل جهانی تراز سبز و تطبیق آن با شرایط محیط‌زیست کشور با ارائه پروپوزال‌های تیمی در دانشگاه شیراز تصویب و سپس به وزارت علوم ارسال شد که مورد تائید قرار  گرفت.
فارس


کد مطلب: 20358

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20358/رونمایی-مدل-ملی-تراز-سبز-ایران-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir