۰
plusresetminus
یک استاد دانشگاه پیشنهاد داد:

مداخله قوه قضائیه و دادستانی در مسائل فوتبال

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد دارد، مداخله قوه قضائیه در قراردادها و مسائل و حاشیه‌های فوتبال حرفه‌ای کشور برای جلوگیری از زیان‌های هنگفت مالی، یک ضرورت است.
مداخله قوه قضائیه و دادستانی در مسائل فوتبال
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد فارس، کاوه پیشقدم با اشاره به جنجال‌های ایجاد شده بر سر قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی فوتبال و شکایت از فدراسیون و باشگاه‌های ایران، گفت: هر روز شاهد جریمه ‌های سنگین باشگاه‌ها و فدراسیون به دلیل قراردادهای نادرست و اتخاذ تصمیم های غلط و پیش بینی و پیشگیری نکردن توسط مدیران هستیم . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: بنظر می‌رسد ضربه‌هایی که اینگونه قراردادها به حوزه اقتصاد وارد می‌کنند کمتر از برخی از اختلاس‌ها نیست.
او اضافه کرد: آخرین نمونه این موارد پرونده جدید ایجاد شده بر سر قرارداد آقای شفر سرمربی پیشین باشگاه استقلال تهران است، این هزینه‌ها می‌تواند گره از برخی مشکلات مانند سیل و خسارت‌های آن بگشاید.
پیشقدم گفت: نکته قابل توجه در این پرونده‌ها آنست که کمتر شاهد اعتراض افراد نسبت به کسانیکه این قراردادها را امضا و مبادله کرده‌اند، هستیم. اینکه چرا در زمان انعقاد قرارداد به شرایط و نحوه تامین منابع مالی توجه نشده است؟
او خاطرنشان کرد: بدون توجه به اینکه این افراد(امضا و مبادله کنندگان قرارداد) بازنشسته شده یا تغییر مدیریت داده‌اند، خسارت وارده از بیت‌المال تامین می‌شود و کمتر کسی متوجه خواهد شد که عاقد قرارداد چه کسی بوده و چرا پاسخگوی قراردادی که منعقد و امضا کرده نیست؟
پیشقدم همچنین گفت: مشابه دیگر در مسئله برخی تخلفات بانکی است که بیشتر رسانه‌ها به فرد متخلف می‌پردازند و کمتر رسانه‌ای به این نکته  اشاره می‌کند که کدام مسئول  وام به طرف پرداخت یا کدام بانک در رعایت ضوابط تخلف کرده است و در نهایت حداکثر با فرد متخلف برخورد می‌شود.
این دکترای علوم سیاسی پیشنهاد داد که در همه قراردادهای ورزشی و نحوه پرداخت و علل فسخ قرارداد دادستانی ورود داشته و امضا کنندگان قرارداد را اگر در مسئولیت خود نیستند و جابه‌جا شده‌اند را بازخواست کند.
پیشقدم با تاکید براینکه باید هرکس در چنین رویدادهایی قصور و تقصیری داشته، پاسخگو باشد، گفت: شاید بتوان با جلوگیری از جریمه ‌ هایی که تاکنون به فدارسیون ها و باشگاه های کشور تحمیل شده، چندین ورزشگاه در مناطق کم برخوردار ساخت تا بعد از اینهمه سال نیاز به وارد کردن مربی چشم آبی نداشته باشیم و با همین مربیان بومی بتوانیم افرادی نظیر زنده‌یادها، پرویز دهداری، ناصر حجازی و همایون بهزادی و ... را تربیت کنیم.
 
کد مطلب : ۲۰۳۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما