یک استاد دانشگاه پیشنهاد داد:

مداخله قوه قضائیه و دادستانی در مسائل فوتبال

26 ارديبهشت 1398 ساعت 9:45

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد دارد، مداخله قوه قضائیه در قراردادها و مسائل و حاشیه‌های فوتبال حرفه‌ای کشور برای جلوگیری از زیان‌های هنگفت مالی، یک ضرورت است.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد فارس، کاوه پیشقدم با اشاره به جنجال‌های ایجاد شده بر سر قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی فوتبال و شکایت از فدراسیون و باشگاه‌های ایران، گفت: هر روز شاهد جریمه ‌های سنگین باشگاه‌ها و فدراسیون به دلیل قراردادهای نادرست و اتخاذ تصمیم های غلط و پیش بینی و پیشگیری نکردن توسط مدیران هستیم . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: بنظر می‌رسد ضربه‌هایی که اینگونه قراردادها به حوزه اقتصاد وارد می‌کنند کمتر از برخی از اختلاس‌ها نیست.
او اضافه کرد: آخرین نمونه این موارد پرونده جدید ایجاد شده بر سر قرارداد آقای شفر سرمربی پیشین باشگاه استقلال تهران است، این هزینه‌ها می‌تواند گره از برخی مشکلات مانند سیل و خسارت‌های آن بگشاید.
پیشقدم گفت: نکته قابل توجه در این پرونده‌ها آنست که کمتر شاهد اعتراض افراد نسبت به کسانیکه این قراردادها را امضا و مبادله کرده‌اند، هستیم. اینکه چرا در زمان انعقاد قرارداد به شرایط و نحوه تامین منابع مالی توجه نشده است؟
او خاطرنشان کرد: بدون توجه به اینکه این افراد(امضا و مبادله کنندگان قرارداد) بازنشسته شده یا تغییر مدیریت داده‌اند، خسارت وارده از بیت‌المال تامین می‌شود و کمتر کسی متوجه خواهد شد که عاقد قرارداد چه کسی بوده و چرا پاسخگوی قراردادی که منعقد و امضا کرده نیست؟
پیشقدم همچنین گفت: مشابه دیگر در مسئله برخی تخلفات بانکی است که بیشتر رسانه‌ها به فرد متخلف می‌پردازند و کمتر رسانه‌ای به این نکته  اشاره می‌کند که کدام مسئول  وام به طرف پرداخت یا کدام بانک در رعایت ضوابط تخلف کرده است و در نهایت حداکثر با فرد متخلف برخورد می‌شود.
این دکترای علوم سیاسی پیشنهاد داد که در همه قراردادهای ورزشی و نحوه پرداخت و علل فسخ قرارداد دادستانی ورود داشته و امضا کنندگان قرارداد را اگر در مسئولیت خود نیستند و جابه‌جا شده‌اند را بازخواست کند.
پیشقدم با تاکید براینکه باید هرکس در چنین رویدادهایی قصور و تقصیری داشته، پاسخگو باشد، گفت: شاید بتوان با جلوگیری از جریمه ‌ هایی که تاکنون به فدارسیون ها و باشگاه های کشور تحمیل شده، چندین ورزشگاه در مناطق کم برخوردار ساخت تا بعد از اینهمه سال نیاز به وارد کردن مربی چشم آبی نداشته باشیم و با همین مربیان بومی بتوانیم افرادی نظیر زنده‌یادها، پرویز دهداری، ناصر حجازی و همایون بهزادی و ... را تربیت کنیم.
 


کد مطلب: 20359

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20359/مداخله-قوه-قضائیه-دادستانی-مسائل-فوتبال

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir