۰
plusresetminus

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس تنها جراح المپیکی ایران

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس بعد از اتمام دوره‌های آموزشی، به عنوان اولین و تنها جراح المپیکی ایران شناخته شد.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس تنها جراح المپیکی ایران
به گزارش حافظ خبر، دکتر کاوه باشتی، جراح فوق تخصص زانو و رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس، پس از دوسال حضور در دوره های حضوری و آنلاین کمیته بین المللی المپیک ioc رسما به عنوان تنها جراح المپیکی ایران معرفی شد.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس در این خصوص به ایسنا گفت: این دوره ها برای پوشش ورزشکاران رده بالای المپیکی و سطح بالا ترتیب داده شده بود.
کاوه باشتی گفت: مباحث مطرح در این دوره‌ها، موضوعات پزشکی ورزشی، برنامه‌ریزی نوع تمرینات، نحوه تمرینات، تغدیه، ریکاوری، روان شناسی، تطابق آب و هوایی و ارزیابی مصدومیت های حین و بعد از مسابقه ورزشکاران و ورزش بانوان و سالمندان را شامل می‌شود.
او ادامه داد: برای مثال در بخش مصدومیت های حین مسابقه، تشخیص نوع و درجه مصدومیت ورزشکار المپیکی در زمان مسابقه برای ادامه یا انصراف از رویدادها بسیار مهم محسوب می شود زیرا المپیک آخرین هدف ورزشکار است و گاه کسب یک مدال، سرنوشت یک کشور را در المپیک تغییر می دهد.
باشتی با تصریح اینکه پزشک المپیکی در کسب موفقیت ورزشکاران در المپیک بسیار موثر است، گفت: در شروع کار ما، ورزشکاران استان فارس مد نظر خواهند بود.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس اضافه کرد: بر این اساس با اعلام اداره کل ورزش و جوانان فارس 16 شانس المپیکی فارس شناسایی شده اند که در روزهای آینده برنامه های این دوره روی آنها عملیاتی خواهد شد تا فارس بتواند سهمیه های بیشتری در ورودی المپیک بگیرد و پس از آن در مدال آوری نیز نقش خود را ایفا کنیم .
 
کد مطلب : ۲۰۳۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما