۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا در استان فارس آغاز شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا از امروز تا ۱۵ تیر ماه طی ۲ مرحله خبر داد.
اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا در استان فارس آغاز شد
به گزارش حافظ خبر، علی بهادر پیش از ظهر شنبه در نشست خبری فعالیت‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بسیج کنترل فشار خون در کشور لازم الاجرا است که درصد بالای آمار فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال و بدون علائم بودن آن موضوع بسیار پرخطر است.
وی ادامه داد: امروز شناسایی و سپس آگاهی مردم است زیرا ۴۷ درصد مردان استان فارس فشار خون دارند که باعث انواع سکته‌ها و بیماری‌های چشمی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: کاهش سن سکته‌های قلبی و مغزی نیز نشان از این دارد که افراد بیشتر و جوان‌تر به دلیل عدم توجه به غذا و ورزش باعث بروز مشکلات شده و باعث ارتباط با بیماری‌های دیگر از جمله دیابت می‌شود.
بهادر تصریح کرد: تمامی پایگاه‌های درمانی و بهداشتی استان فارس به کارگیری شدند تا این کار بسیار مهم انجام شود.
وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا به دلیل این است که ۲۲ تا ۲۷ درصد مردم کشور دارای فشار خون بالا هستند یعنی از هر ۴ نفر ۱ نفر دارای فشار خون بالا هستند و نیمی از آنها نیز ار داشتن این فشار خون بی اطلاع هستند و نیمی از افرادیکه شناسایی شده بودند و برای آنها دارو تجویز شده بود از داروها استفاده نمی‌کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: کم کردن ۳ گرم از مصرف نمک باعث کاهش ۳۰ درصدی فشار خون بالا می‌شود.
بهادر ادامه داد: این طرح از امروز تا ۱۵ تیر ماه این طرح طی ۲ مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش مدنظر قرار گرفته و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر برای غربالگری پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: اما از امروز هر شخصی که به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کند فشار خون گرفته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده پیش بینی ما انجام فشار خون ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که پیش بینی ما وجود ۴۷۷ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا است که البته تا به امروز ۲۷۷ هزار نفر شناسایی شدند که ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز در این طرح شناسایی می‌شوند و مابقی نیز شناسایی فشار خونی‌های جدید است.
بهادر تصریح کرد: از امروز تا ۱۷ خرداد دوره اطلاع رسانی و حساس سازی است که از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه مرحله اقدام است که گروه هدف افراد بالای ۳۰ سال هستند.
وی یادآور شد: طی این ۴ هفته بیمارستانها نیز یک یا ۲ ایستگاه برپا خواهند کرد و تمامی پایگاه‌های اورژانس نیز فعالیت خواهند کرد و در کل ۱۱۲ ایستگاه موقت راه اندازی می‌شود.
کد مطلب : ۲۰۳۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما