۰
plusresetminus
شهردار شیراز:

شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای مترویی شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۰
شهردار شیراز اعلام کرد: شیراز پس از شهرهای تهران و مشهد به عنوان سومین شهر کشور، مجوز برگزاری دوره آموزشی و صدور گواهینامه راهبری قطارهای متروئی را از شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای وزارت کشور اخذ کرد.
شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای مترویی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ مهندس حیدر اسکندرپور گفت: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با درخواست شهرداری شیراز برای مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار های مترویی شهر شیراز موافقت کرد و بدین ترتیب شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور شد .

وی ضمن تأکید برنقش و اهمیت صدور مجوز برگزاری دوره های آموزشی راهبران قطارهای مترویی در شیراز گفت:  با توجه به نیاز شدید متروی شیراز به راهبر جهت کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها، مذاکرات لازم با وزارت محترم کشور و نیز هرگونه حمایت در راستای تسریع در روند ایجاد مرکز آموزش در شیراز و صدور گواهینامه راهبری انجام شد.

شهردار شیراز ادامه داد: کاهش چشمگیر هزینه های آموزش راهبری قطار، عدم نیاز به اعزام پرسنل جهت آموزش راهبری به شهرهای تهران و مشهد، افزایش تعداد دوره های آموزش راهبری در طول سال و به تبع آن افزایش تعداد راهبران آموزش دیده و آماده  به کار، استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای آموزشی درون سازمانی شهرداری شیراز، افزایش سطح درآمد زایی از طریق آموزش پرسنل دیگرشهرها واستان‌های اطراف، ایجاد انگیزش در پرسنل به جهت آموزش راهبری درون سازمانی، خودکفایی در اجرای برنامه های آموزش پرسنل از مهمترین مزایای اخذ مجوز آموزش راهبری است.

مهندس اسکندرپور عنوان کرد: با صدور این مجوز برای آموزش راهبران شیراز، ما قادر خواهیم بود با صرف هزینه هایی به مراتب کمتر و در زمان بسیار کوتاهتر راهبران بیشتری تربیت کنیم و بدین ترتیب خواهیم توانست هدوی و سر فاصله حرکت قطار ها را کاهش دهیم و نقش مترو در توسعه حمل و نقل شهر را پر رنگ تر کنیم .

 وی تاکید کرد: قطعا با راه اندازی این مرکز آموزشی در شیراز علاوه بر اینکه امکان تربیت و آموزش راهبران مورد نیاز سایر خطوط متروی شیراز فراهم خواهد شد ، سایر شهرهای کشور خصوصاً منطقه جنوب نیز می توانند برای آموزش به ما مراجعه کنند و ما خدمات آموزشی راهبری را نیز به خارج از شیراز صادر کنیم .

محمدیان دبیر شورای عالی ترافیک وزارت کشور پیش از این در بازدید از مجموعه قطار شهری شیراز برای بررسی موافقت به منظور مجوز لازم برای سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی  تاکید کرد و گفت: با توجه به شناختی که از سالها قبل در حوزه ترافیک کلانشهر شیراز دارم از طرح جامع ترافیک شیراز استقبال می کنیم و معتقدم وجود طرح های جامع موجب عدم دخالت سلایق مختلف در بحث های مدیریت شهری می شود. در گزارش های ارسالی از سوی متروی شیراز حد نصاب نمره جهت راه اندازی مرکز آموزشی راهبران در شیراز کسب شده و امروز از نزدیک و با بازدید های میدانی امکان و تجهیزات لازم این مجوز، امکان صدور آن را بررسی می کنیم.

دکتر محمدیان ضمن اشاره به این موضوع که خط یک متروی شیراز منطقی و بر روی پر تقاضا ترین کریدور تعریف شده است،  افزود: یکی از مهمترین مباحث در حوزه بهره برداری مترو، آموزش راهبران است که اولین مرکز در تهران شکل گرفت و ما به دنبال افزایش تقاضا و مشکلات به وجود آمده در مسیر آموزش راهبران با ایجاد دومین پایگاه آموزشی در مشهد تلاش کردیم در راستای همسو کردن نرخ عرضه و تقاضا گام برداریم و امروز از بین سایر کلانشهرهای دارای مترو،  شیراز نیز به عنوان سومین شهر، شرایط احراز را دارا است.
کد مطلب : ۲۰۳۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما