۰
plusresetminus
در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس مطرح شد؛

شوراها گزارش دهند چه کرده‌اند!/ مدیران از ظرفیت تهاتر در قانون بودجه استفاده کنند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۴
رحیمی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته از بخشنامه مربوط به تهاتر در قانون بودجه استفاده کافی را نبردند، تاکید کرد: انتظار ما این است که در سال جاری استان اول در زمینه استفاده از تهاتر باشیم.
شوراها گزارش دهند چه کرده‌اند!/ مدیران از ظرفیت تهاتر در قانون بودجه استفاده کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به شعار رونق تولید و بیانیه گام دوم رهبر انقلاب گفت: باید در همین شوراها و کمیسیون‌ها مطالب راهبردی را به عملیاتی تبدیل کنیم و با توجه به اسناد بالادستی و دستورالعمل بودجه‌ای به شکلی عمل کنیم که مشکلات مردم کاهش یابد.


عنایت الله رحیمی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که برای تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده تلاش کنند و پروژه‌هایی که بر معیشت مردم اثر می‌گذارد را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه از تعریف پروژه‌های جدید خودداری شود، گفت: مدیران پروژه‌های با پیشرفت بالای 70 درصد را مورد توجه ویژه قرار دهند تا با تکمیل شدن آن‌ها مردم از سرمایه‌گذاری انجام شده استفاده ببرند.

استاندار فارس با تصریح اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته از بخشنامه مربوط به تهاتر در قانون بودجه استفاده کافی را نبردند، تاکید کرد: انتظار ما این است که در سال جاری استان اول در زمینه استفاده از تهاتر باشیم و بتوانیم سهم خوبی از 5 هزار میلیارد اختصاص داده شده به این طرح داشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه اگر پروژه ای جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذار نداشته باشد ما از اختیارات قانونی برای جذاب کردن آن استفاده می‌کنیم، گفت: این تفکر که اگر دستگاه اجرایی پروژه ای را به بخش خصوصی واگذار کند از قدرت آن دستگاه کم می‌شود تفکر سنتی و قابل قبول نیست بلکه ما برای به ثمر رساندن پروژه ها نیازمند واگذاری آن‌ها هستیم.

مقام ارشد دولت در فارس درخصوص بازآفرینی شهری نیز گفت: 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید در بافت فرسوده هزینه شود.

استاندار فارس از اختصاص 56 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و بر جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید و اظهار کرد: اسناد و اوراق خزانه اسلامی فرصت خوبی است که مدیران برای استفاده از آن باید تلاش کنند.

رحیمی با بیان اینکه دوسال از عمر شوراها می‌گذرد و باید گزارش دهند چه کرده‌اند، گفت: به شهرداری به عنوان پیشانی اجرایی شهر نگاه می‌کنیم و انتظار داریم حرکتی روبه جلو و پرشتاب داشته باشد.

کوروش کرم‌پور، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت درخصوص شفافیت و انضباط در ارائه لایحه بودجه قدردانی کرد و گفت: در لایحه بودجه به عدالت اجتماعی، معیشت و سلامت مردم که از دغدغه‌های مسئولین نظام بوده توجه شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری بیش از 2500 پروژه در فارس نیاز به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که دولت در حال حاضر نمی‌تواند آن را تامین کند، تاکید کرد که دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت بخش خصوصی در راستای تکمیل شدن این پروژه‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.
کد مطلب : ۲۰۳۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما