ایده جالب محققان استنفورد؛

استفاده از مدارس به عنوان نیروگاه انرژی خورشیدی

29 ارديبهشت 1398 ساعت 8:38

بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا هوای آفتابی دارند و این پتانسیل بالقوه‌ای برای تولید انرژی الکتریکی است. محققان اذعان کرده‌اند که تقریبا ۹۰ درصد مراکز آموزشی در این کشور محلی برای قرارگیری پنل های خورشیدی دارند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ محققان دانشگاه استنفورد مقاله جدید منتشر کرده‌اند و در آن از مزایای استفاده از محوطه‌های مدارس برای کارگزارش پنل‌های خورشیدی سخن به میان آورده‌اند. آنها باور دارند که استفاده از این روش به کاهش آلودگی هوا و نیز هزینه‌ها کمک خواهد کرد.
در این پژوهش جدید پشت‌بام و محوطه‌های مدارس به عنوان گزینه‌های بالقوه‌ای برای محل نصب پنل‌های خورشیدی ذکر شده است. محققان یادآور شده‌اند که اجرای چنین روشی می‌تواند منجر به سود کلانی به ارزش چهار میلیارد دلار برای کشور نظیر آمریکا شود.

 استفاده از مدارس به عنوان نیروگاه انرژی خورشیدی
بر مبنای این پژوهش جدید استفاده از پتانسیل‌های مدارس می‌تواند تا سه چهارم برق مصرفی این اماکن آموزشی را کاهش دهد. موضوعی که به نوبه خود ۲۸ درصد از سهم بخش‌های آموزشی در تولید کربن جوی در این کشور را کاهش خواهد داد.
بخش عمده‌ای از انرژی مدارس در آمریکا  از راه زغال‌سنگ و گاز طبیعی تامین مي شود؛ این منابع علاوه‌ بر مشکلات آلودگی منجر به بیماری‌های قلبی و ریوی نیز خواهد شد. سالانه بسیاری از کارشناسان به بودجه‌های کلان مدارس اعتراض می‌کنند. در حالی که استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند بودجه را به طور چشم‌گیری کاهش دهد و اعتراضات را خاموش کند.
 در جریان این تحقیق اطلاعات مربوط به بیش از ۱۳۰ هزار مدرسه دولتی و خصوصی جمع‌آوری شد. پژوهشگران برای هریک از این مدارس مناطق مناسب قرار گیری صفحات خورشیدی را تعیین کرده‌اند.
بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا هوای آفتابی دارند و این پتانسیل بالقوه‌ای برای تولید انرژی الکتریکی است. محققان اذعان کرده‌اند که تقریبا ۹۰ درصد مراکز آموزشی در این کشور محلی برای قرارگیری پنل های خورشیدی دارند.

علم و فناوری


کد مطلب: 20380

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20380/استفاده-مدارس-عنوان-نیروگاه-انرژی-خورشیدی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir