۰
plusresetminus

کشف 727 قطعه سکه تاريخي در لامرد/ احتكار 151 تن برنج در شیراز/ كشف 240 كيلو ترياك در فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵
روز گذشته در استان فارس آبستن حوادث گوناگونی بود که در ادامه به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت...
کشف 727 قطعه سکه تاريخي در لامرد/ احتكار 151 تن برنج در شیراز/ كشف 240 كيلو ترياك در فارس
به گزارش حافظ خبر، روز گذشته در استان فارس آبستن حوادث گوناگونی بود که در ادامه به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

 
کشف 727 قطعه سکه تاريخي در لامرد
فرمانده انتظامي استان از دستگيري يک قاچاقچي عتيقه با 727 قطعه سکه تاريخي مربوط به دوره اشكانيان در "لامرد" خبر داد.
سردار "احمد علي گودرزي" گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان "لامرد" از خبري مبني بر نگهداري اموال تاریخی توسط فردي در يكي از روستاهاي اين شهرستان مطلع شدند.
وي ادامه داد: مأموران انتظامي با هماهنگي مقام قضائي نسبت به بازرسي از آن مكان اقدام كردند كه در نتيجه آن 727 قطعه سكه تاريخي كشف شد.
سردار گودرزي با اشاره به اينکه اقلام مكشوفه با حضور كارشناس ميراث فرهنگي مورد ارزيابي قرار گرفت، افزود: با توجه به حکاکي هاي صورت گرفته روي سکه ها، قدمت تاريخي آنها مربوط به دوره اشكانيان تخمين زده شد.
فرمانده انتظامي استان فارس در پايان با بيان اينكه طبق نظر كارشناسان، ارزش اين سكه هاي تاريخي 5 ميليارد ريال برآورد شده است، افزود: يک متهم در اين راستا دستگير و به همراه اقلام مكشوفه تحويل مرجع قضائي شد.

احتكار 151 تن برنج در شيراز
رئيس پليس آگاهي استان از كشف 151 تن برنج احتكار شده به ارزش 10 ميليارد ريال در "شيراز" خبر داد.
سرهنگ "فرج شجاعي" گفت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادي از احتكار برنج در يك انبار واقع در شيراز مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: مأموران انتظامي به همراه نمايندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، 151 تن برنج احتكار شده خارجي كشف كردند.
رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه ارزش برنج احتكار شده برابر نظر كارشناسان، 10 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك متهم دستگير شد.
سرهنگ شجاعي افزود: بنا به اعلام مدير كل تعزيرات حكومتي استان فارس، اين متهم نسبت به ثبت انبار در سامانه "صمت " اقدام نكرده و مرتكب احتكار شده است.

كشف 240 كيلو ترياك در فارس
فرمانده انتظامي استان از كشف 240 كيلو ترياك با همكاري مشترك مأموران انتظامي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در شيراز خبر داد.
سردار "احمد علي گودرزي" گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري و تعامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، از محل دپو مواد مخدر در يكي از محله هاي شهر شيراز مطلع شدند.
وي ادامه داد: مأموران با هماهنگي قضائي، محل مورد نظر را مورد بازرسي قرار دادند كه در نتيجه 240 كيلو ترياك كشف و در اين خصوص 2 متهم دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به توقيف 2 خودرو سواري در اين عمليات، گفت: برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

باز هم غرق شدگي؛ اين بار يك كودك 3 ساله
فرمانده انتظامي شيراز از غرق شدن كودكي 3 ساله در يك گودال آب خبر داد.
سرهنگ "دلاور القاصي مهر" با اعلام اين خبر گفت: در پي كسب خبري مبني بر غرق شدگي در يكي از روستاهاي "كوهمره سرخي"، ماموران انتظامي به همراه گروه هاي امداد و نجات در محل حادثه حاضر شدند.
وي با بيان اينكه در بررسي هاي لازم مشخص شد يك كودك 3 ساله هنگام بازي، به درون يك گودال آب با عمق 2 متر افتاده و غرق شده است، خاطرنشان كرد: با تلاش گروه هاي امداد و نجات و ماموران انتظامي، جسد اين كودك از آب بیرون آورده شد.
فرمانده انتظامی شيراز در پايان گفت: با توجه به نزديک شدن فصل گرما و افزايش حضور مردم در کنار آب های سطح شهرستان، نياز به هوشياري خانواده ها الزامي است
 
کد مطلب : ۲۰۳۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما