با حضور استاندار فارس:

مراسم پایان بازسازی ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده در سیل برگزار شد/۳۶ واحد خسارت دیده در حال بازسازی است

31 ارديبهشت 1398 ساعت 9:29

مراسم پایان بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در محله سعدی شیراز با حضور استاندار فارس برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم  پایان بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز ۲۰۷ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در محله سعدی شیراز با بیان اینکه در سیل اخیر حدود ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده است، افزود: در حال حاضر ۲۰۷ واحد با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان  بازسازی شده و ۳۶ واحد در دست تعمیر است که به اعتباری بیش از ۳۶۰ میلیون تومان نیاز دارد و ۷ واحد نیز به طور کامل تخریب شده که بازسازی آن در دست اقدام است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه اقداماتی نیز در خصوص تامین نیازهای معیشتی مردم منطقه انجام شده است، عنوان کرد: تامین لوازم خانگی ، لوازم اشپزخانه و تعمیر لوازم آسیب دیده از سوی گروه های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیرین انجام شده و خیران مبالغ زیادی به این امر اختصاص داده اند.
 
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه جریان سیل در منطقه سعدی متاثر از بالا دست و منتهی علیه شمال و شمال شرقی سعدی است، عنوان کرد: مطالعات آبخیزداری در حال انجام است که این مطالعات شامل عملیات پخش سیلاب، ایجاد حوضچه های آرامش و ترمیم مسیلی که از این مسیر می گذرد و همچنین بازگشایی مسیر مسیل و تملک واحدهایی که در این مسیر قرار دارند  می شود.
 
استاندار فارس خاطرنشان کرد: قسمت های آب‌گیر در محله گود گل‌کنان نیز با استحصال اراضی اطراف محله سعدی جا به جا خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۶ واحد در محله سعدی به صورت مستقیم تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، اظهار کرد:  اما به علت اینکه این بافت ریز دانه و نفوذ ناپذیر و ناپایدار است و این مشخصه های بافت غیر رسمی و ناکار آمد است،  با توجه به قانون باز آفرینی شهری قسمت هایی زیادی از اطراف آرامگاه و گود گلکنان و کوچه منشعب از گودگل‌کنان به سمت آرامگاه باید در این جا به جایی مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار فارس همچنین به معضلات حقوقی در این منطقه اشاره کرد و افزود: اراضی محله گودگل‌کنان وقفی بوده ، ساخت و سازها بدون مجوز و اسناد مالکیت است که روند جا به جایی و تملک اراضی در معرض سیل را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.


کد مطلب: 20404

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20404/مراسم-پایان-بازسازی-۲۰۷-واحد-مسکونی-خسارت-دیده-سیل-برگزار-۳۶-حال

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir