۰
plusresetminus
در شیراز برگزار شد؛

دومین دوره فستیوال معمار شیراز با موضوع هویت گمشده شهرسازی و معماری ایران

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
دومین دوره فستیوال "معمار شیراز" با موضوع هویت گمشده شهرسازی و معماری ایران، در پایتخت فرهنگی ایران آغاز به کار کرد.
دومین دوره فستیوال معمار شیراز با موضوع هویت گمشده شهرسازی و معماری ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ دبیرکل فستیوال معمار شیراز گفت: دومین دوره فستیوال "معمار شیراز" با موضوع هویت گمشده شهرسازی و معماری ایران، در پایتخت فرهنگی ایران آغاز به کار کرد.
ابوالفضل بادآهنگ با بیان اینکه فستیوال معمار در دو بخش حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ تیر تا ۱۰ مرداد ماه امسال نیز در محوطه ارگ کریم خانی برنامه‌هایی در قالب نمایشگاه، طراحی و ساخت پاویون‌های شهری اجرایی می‌شود.
‎ وی گفت: نمایشگاه معمار شیراز ۹۸ و انتخاب معماران برتر، طراحی و ساخت ۷ پاویون شهری با محوریت هویت گمشده معماری، تهیه مجموعه مقالات علمی و پژوهشی با محوریت هویت شهرسازی و معماری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و برگزاری سلسله نشست‌ها و پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت هویت شهری از برنامه‌های دومین فستیوال خواهد بود.
دبیرکل فستیوال معمار شیراز ۹۸، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت هویت معماری و شهرسازی دیروز و امروز شیراز، برگزاری نمایشگاه آثار دانشجویان معماری و برگزاری نخستین جشنواره معماری و دیزاین غذا‌های فانتزی، از دیگر برنامه‌های این فستیوال است.
بادآهنگ گفت: این فستیوال معماری با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شیراز، سازمان نظام مهندسی، دفتر فنی استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و دانشکده‌های معماری استان فارس برگزار می‌شود.

سعید زحمت کشان دبیر اجرایی و برگزاری این فستیوال عنوان کرد : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص عناوین مطرح شده این فستیوال با همکاری افراد و مجموعه های مختلف و مرتبط برنامه ریزی هایی انجام داده ایم که به مراتب زمانی از اواخر این هفته جاری آن ها را به اطلاع عموم جامعه مهندسان خواهیم رساند .

وی نیز یادآور شد : شیراز شهری است با قدمت تاریخی منحصربفرد که در ایران و جهان از آن به عنوان پایتخت فرهنگی ایران از آن یاد می شود .  امروزه شهرهای ما با مسائل مختلفی درگیر است که از آن جمله می توان به اهمیت و ضرورت توجه مجموعه های مرتبط با مدیریت شهری به  رویکرد هویت شهری در ایران به طور عام و شهر تاریخی شیراز به طور خاص اشاره کرد.

زحمت کشان افزود : این برنامه از اقدامات بسیار گسترده در زمینه هوبت شهری تعریف شده که این مهم با همکاری های علمی و اجرایی مجموعه های مختلف به نتیجه خواهد رسید که در این راستا باید تلاش کرد آنچه که برای شهر ما ضروری است با همدلی به اهداف مورد نظر دست یابیم .
کد مطلب : ۲۰۴۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما