۰
plusresetminus
در سخنان نماینده بسیج دانشجویی در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس مطرح شد:

وجود مجموعه مدیریتی سردرگم و ناکارآمد در مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز/ عدم همکاری و حمایت از دانشگاه فرهنگیان/ به نتیجه رساندن هرچه سریعتر پرونده سیل شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵
سجاد جباری، دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس به نمایندگی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در حضور نماینده ولی فقیه در فارس به ذکر نکات و سخنان خود پرداخت.
وجود مجموعه مدیریتی سردرگم و ناکارآمد در مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز/ عدم همکاری و حمایت از دانشگاه فرهنگیان/ به نتیجه رساندن هرچه سریعتر پرونده سیل شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به رسم هر ساله امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در ماه مبارک رمضان در ضیافت افطاری پای سخنان نماینده های تشکل های دانشجویی می نشینند تا از نزدیک نظرات، پیشنهادات و مواضع آن ها را بشنوند و امسال نیز این اتفاق با حضور گروه های دانشجویی برگزار شد.
در ادامه سخنان سجاد جباری، دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در این مراسم که به نمایندگی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان سخن می گفت را می خوانید:::

بسمه تعالی
حضرت آیت الله دژکام
نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس
سلام علیکم
  حضرت آیت الله؛ استان فارس و شهر شیراز در طول تاریخ چند هزار ساله خود همواره مایه فخر و مباهات کشور عزیزمان بوده است و در دوران جهل ساله پس از انقلاب نیز با قدرتی دوچندان به یاری نظام و کشور شتافته است. از میان بیشمار خصوصیت طلایی این استان، یک خصیصه مبرز بیش از سایر موارد، در درخشش همیشگی فارس خودنمایی می نماید و آن عبارت است از؛ برخوداری از نیرو انسانی ممتاز، که این ویژگی در بیانات رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با فارس نیز مرتبا مورد تایید و تاکید بوده است.
از همین سو همیشه استان فارس به صورت بالقوه فرصت انتفاع از مسولین مدیر و مدبر را دارا بوده است. اما متاسفانه تجربه و حال ما گواه بر این است که در تعداد قابل توجهی از سمت ها و مسولیت ها در طول دولت های گوناگون این ظرفیت بالقوه به فعلیت نرسیده است و افراد شایسته از تصاحب مناصب در خور بازمانده اند.
حضرت آیت الله؛ گرچه به سبب موارد قانونی حضرتعالی دخلی در انتصابات مسولین ندارید ولی به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی که حق نظارت بر حسن انجام اجرای قوانین کشور را به ولی فقیه عنایت می کند و از آنجایی یک سال از شروع ماموریت شما گذشته است و شناخت و اشراف شما از مسائل و ملاحضات خاص استان کامل گردیده است؛ از شما خواهشمندیم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس از حق قانونی خود برای ورود و نظارت بر حسن انجام قوانین و مسولیت ها بیش از پیش بهره مند شوید و با عمل انقلابی و جهادی مرهمی باشید بر درد های این جوانان و این مردم.
حضرت آیت الله دژکام فرزندانتان در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس پیرو فعالیت های میدانی خود در کف جامعه و دانشگاه های این شهر و استان به موارد و مشکلاتی پی برده و رسیده اند؛ که در ادامه به آن دسته از مشکلات که به ظن اینجانبان در اولویت جهت پیگیری جدی از جانب حضرتعالی می باشد اشاره می نمایم:

1-نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس به عقیده اینجانبان جدی ترین مشکل این روز های شهر شیراز وجود مجموعه مدیریتی سردرگم و ناکارآمد در مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز می باشد که متاسفانه هزینه های سنگینی را برای این شهر تراشیده و فرصت سوزی های بسیاری نیز صورت گرفته است. از جمله سو مدیریت های این تیم مدیریتی می توان به سو مدیریت در حادثه سیل شیراز، سو مدیریت در ساماندهی معتادین متجاهر، نصب بنر سربازان اسرائیلی بر بیلبورد های این شهر در هفته دفاع مقدس، به کارگیری و همکاری با افراد عاری از طهارت اقتصادی در مجموعه شهرداری، توهین رییس شورای شهر به مردم، وجود شبهه در انعقاد برخی از قراردادها و موارد متعدد دیگر اشاره کرد. لذا احساس نیاز به ورود جدی حضرتعالی جهت مطالبه جدی در مسیر اصلاح روند فعلی می باشد.

2-علی رغم وجود محله های حاشیه ای، پرآسیب و مستعد در ایجاد معضلات متعدد اجتماعی در شهر شیراز، متاسفانه بروکراسی های زائد، وجود وظایف موازی دستگاه های مسئول و نبود حلقه ی وصل و هدایتگری در استان، در این رابطه تاکنون شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در مواجهه با این معضلات نبوده ایم و در مطالبه گری هایمان از مقامات مسئول استانی غالبا توپ را به زمین سازمان دیگر می اندازند و خود شانه خالی میکنند. لذا پیشنهادمان در این رابطه به جنابعالی احیای و تقویت ستاد صیانت از سومین حرم اهل بیت که مدت هاست به فراموشی سپرده شده است، می باشد.

3-امام جمعه معزز شیراز دانشگاه فرهنگیان که به کلام حضرت آقا نقطه ثقل آموزش و پرورش است و پیکان امید ما برای تغییر و تحول مثبت در نحوه آموزش نسل جدیدمان است؛ با کمال تاسف این روز ها به گروگان لج بازی مدیرکل آموزش و پرورش استان درآمده است.به طوری که ایشان در مراسم روز دانشجو در حضور دانشجویان این دانشگاه عنوان می نمایند که تا زمانیکه انتخاب ریاست این دانشگاه در اختیار من نباشد هیچ گونه حمایتی از این دانشگاه نمی کنم، حمایتی که طبق قانون وظیفه ایشان است و انتصابی که طبق اساسنامه این دانشگاه در صلاحیت رییس کل این دانشگاه که خود نیز منصوب وزیر است می باشد. و به دلیل عدم همکاری و اختصاص بودجه های لازم از جانب ایشان این دانشگاه در گسترش زیرساخت های خود وامانده است و امکان پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آتی را با مشکل مواجه کرده است؛ که این موضوع خود در میان مدت مشکلات گوناگون و آسیب زایی را متوجه این استان خواهد نمود. لذا با توجه به مطالب عنوان شده نیاز فوری به ورود جنابعالی و رایزنی با مقامات استانی و همچنین بسیج امکانات استان جهت جبران زمان از دست رفته می باشیم.

4-در زمینه خصوصی سازی اموال دولتی در سطح استان در چندین سال گذشته شبهات و ابهامات متعددی وجود دارد. با توجه به برملا شدن فساد های سنگین در برخی از پرونده های خصوصی سازی در قسمت های مختلف کشور، نیاز است با مطالبه شما از دستگاه قضا کمیته ای مجزا در استان تشکیل گردد تا به سرعت خطا های احتمالی و مبالغ از دست رفته از بیت المال به جیب مردم برگردد.

5-مطالبه جدی و سریع از دادگستری فارس جهت به نتیجه رساندن هرچه سریعتر پرونده سیل شیراز؛ چراکه خانواده های داغدار این عزیزان نجابت به خرج داده اند و با اعتماد به نظام منتظر مجازات مقصرین از طریق دستگاه قضا هستند، مبادا که به جهت تعلل، این عزیزان از نظام دلسرد شوند و به غیر پناه آورند.

حضرت آیت الله در مسائل فرهنگی نیز مطالباتی مورد تاکید اینجانبان است که در تکمیل عرایضم به چند مورد از آن ها می پردازم:

6-نقش کم رنگ امام زادگان واجب التعظیم شهر شیراز و استان فارس در رویداد های فرهنگی و اجتماعی این شهر و استان و محصور شدن به چهارچوب فیزیکی این امام زادگان شریف. به خصوص آستان مقدس احمدی که به یمن وجود بارگاه نورانی این حضرت شهرمان مفتخر به دریافت عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از جانب رهبر معظم انقلاب گردید. جهت فهم فهوای کلام خوب است قیاس نماییم میزان سهم و نقش آستان مقدس احمدی و رضوی در رویداد های فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز و مشهد بویژه در بحث آسیب های اجتماعی.

7-ضعف شدید و انفعال در سازمان تبلیغات اسلامی فارس، و عدم فعالیت این سازمان در طراز شهر شیراز و استان فارس،این انفعال آنچنان عیان و واضح است که نیاز به بسط و دفاع نیست.اما برای مثال توجه نمایید به ظاهر و سیمای شهر شیراز در ماه مبارک رمضان و میزان فضاسازی و آمادگی ظاهری شهر جهت میهمانی خداوند؛ که این مورد جز بدیهات و انتظارات خرد و نازل از این دستگاه است اما ...

8-ورود جدی و سریع به فعالیت های اداره کل ارشاد اسلامی فارس و برنامه ها و مجوز های صادره از کانال این اداره به شدت موثر دولتی؛ بعضا شاهد برنامه هایی از سمت این دستگاه می باشیم که عطای دو کلمه فرهنگ و اسلام به این اداره کل جفایی ست بزرگ به پیامبر و فرهیختگان این مرز و بوم که مثال بارز آن برنامه های برگزار شده در آرامگاه های حضرت حافظ و سعدی (ره) یا برخی گروه های موسیقی خیابانی که هیچ گونه مدیریت و برخوردی در مواجهه با این موارد شاهد نمی باشیم؛ و موارد متعدد دیگر

حضرت آیت الله در پایان عرایضم اجازه میخواهم به عنوان فرزندی کوچک دو درخواست را به محضرتان تقدیم نمایم:

اول: بعد از گذشت یکسال از تصدی مسولیتتان و شکل گیری چارت و ساختار دفترتان و همچنین تفیض سمت ها به اشخاص، شاهد حضور پر رنگ شخصیت های موثر سیاسی استان در مجموعه تحت امرتان می باشیم که این موضوع به خودی خود دارای هیچ نقیصه ای نمی باشد اما با عنایت به در پیش بودن انتخابات مجلس بیم آن را داریم که مبادا شرایط به گونه ای پیش رود که خدای ناکرده احدی از این دوستان از جایگاه مسولیتی خود برای پیش برد اهداف انتخاباتی خود سو استفاده نماید و موجب هتک حرمت و آبرو از حضرتعالی و مجموعه نظام شود؛ لذا عاجزانه تقاضا مندیم توجهی ویژه به این خطر و آسیب داشته باشید که مبادا از این سمت متحمل خسارتی علیه این جایگاه والا شویم.

و اما نکته دوم و پایانی که قبل از بیان آن لازم می دانم قسمتی از بیانات حضرت آقا در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در سال نود و چهار را قرائت نمایم:...مسئله ی بعدی ملاحضه ی حق را کردن است.گاهی اوقات من میبینم بعضی از کسانی که مثلا منبر های عمومی نسبتا بزرگی دارند؛ برای گفتن مطلب، ملاحضه ی خواست مخاطب را میکنند؛ یک وقت او دلش میخواهد شما اینجوری حرف بزنید، شما هم اینجوری حرف میزنید؛ این غلط است.
حضرت آیت الله دکتر دژکام در برخی محافل شاهد آنیم که حضرتعالی را با عنوان پدر معنوی مورد خطاب قرار می دهند؛ اگر حمل بر جسارت نباشد به نظر می رسد که این نوع خطاب به نوعی تلاشیست برای قرار دادن شما در عمل از پیش انجام شده به جهت خنثی سازی ظرفیت گفتمان سازی و مطالبه گری حضرتعالی، لذا از شما خواهشمندیم بدون توجه به موارد اینچنینی و دوری از مصلحت سنجی های ناصواب همانگونه که حضرت آقا در حکم خود خطاب به شما درخواست توجه ویژه جنابعالی به ترویج عمل و اندیشه انقلابی نموده اند؛ اقدام به مدیریت و هدایت جهادی و انقلابی درخور و شان نمایندگی حضرت آقا فرمایید و همواره با منطق و اراده محکم و انقلابی در خط اول مطالبه حق مردم باشید.
باشد که باقیات صالحاتی گردد، ان شاالله
والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته
 
کد مطلب : ۲۰۴۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما