۰
plusresetminus
نماینده گروه های جهادی استان فارس در دیدار با امام جمعه شیراز:

ما می توانیم عامل عزت و پیشرفت است/ راه حل مشکلات کشور اتکا به توان داخلی است

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷
رئیسی بیان داشت: آیا نباید مدیران کشور و هر فردي که در جمهوري اسلامی ایران به پست و مقام تأثیرگذاري می رسد یک روز از سال را در اردوهاي جهادي شرکت کند، نه براي گرفتن عکس یادگاري که براي لمس محرومیت و فقر؟
ما می توانیم عامل عزت و پیشرفت است/ راه حل مشکلات کشور اتکا به توان داخلی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ سجاد رئیسی نماینده گروه های جهادی استان فارس  با اشاره به ماهیت گروه های جهادی گفت : گروه جهادي نه تنها دانشجویان بلکه فارغ التحصیلان، اساتید، نخبگان دانشگاه با همه سلایق و گرایش هاي سیاسی و مذهبی را شامل می شوند. در یک کلام حرکت های جهادي نقطه وحدت مردمی است؛ تشکیلاتی که علاوه بر محرومیت زدایی به خودسازی اعضایش نیز می پردازد.
وی در ادامه افزود: گروه هاي جهادي به عنوان مجموعه اي خودجوش، مردمی و انقلابی از جمله بهترین بسترها براي تحقق پیشرفت روستا به شمار می روند. مزیت هایی مانند تقدس مفهوم جهاد، داوطلبانه بودن فعالیت ها و انعطاف ساختاري موجود در آنها، توان جذب اقشار و افراد با تخصصهاي مختلف را فراهم کرده است.
دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد کازرون در ادامه با بیان شوق خدمت خالصانه نیروهای جهادی در گروه های جهادی گفت: خوشبختانه امروز بسیاري از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته هاي مختلف در سراسر استان  به شوق خدمت خالصانه به هم وطنانشان، جذب گروههاي جهادي در اقصی نقاط استان می شوند – که حضور پرشور دانشجویان و طلاب جهادی به منظور کمک به مردم مناطق سیل زده، مصداقی از این شور و انگیزه جوانان است.
رئیسی افزود: ما باور داریم که با استفاده از این نیروي جوان و سرشار از انگیزه انقلابی، می توان به اهدافی دست یافت که سالیان سال چشم انتظار تحقق آنها بوده ایم.
 وی گفت: سالهاي نخست پیروزي انقلاب اتکا به نیروي جوانان انقلابی با روحیه جهادي موجب ارائه خدمات بی سابقه اي به روستاها شد، امروز نیز تنها مکملی که باید به نیروي عظیم جهادگران افزوده شود، باور به توان آنها و بسترسازي براي فعالیتهایشان است.
مسئول گروه جهادی شهید پیرویان کازرون افزود: مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می توانیم» که امام بزرگوار به همه آموخت، عامل عزت و پیشرفت در همه عرصه ها است و اردوهای جهادی بهترین بستر برای نهادینه کردن این اصل در ذهن و دل دانشجویانی است که آینده کشور در دست آنان است و کیست که نداند مشکلات و خلاء های امروز کشور ما ناشی از فقدان همین مدیریت و روحیه جهادی است؟!
وی با اشاره به مشکلات اخیر کشور تصریح کرد: ناگفته پیدا است راه حل مشکلات بزرگ کشور چیزي جز اتکا به توان داخل، اعتماد به نیروهاي جوان و بومی نیست و نباید به دنبال رفع محرومیت و حل مشکلات از طریق نسخه هاي ترجمه شده غربی بود.
رئیسی در ادامه بیان داشت: آیا نباید مدیران کشور و هر فردي که در جمهوري اسلامی ایران به پست و مقام تأثیرگذاري می رسد یک روز از سال را در اردوهاي جهادي شرکت کند، نه براي گرفتن عکس یادگاري که براي لمس محرومیت و فقر؟
وی با اشاره به عدم توجه به روستا و مهاجرت بی رویه که باعث ایجاد حاشیه نشینی شهرها شده است  گفت: در کنار نبود برنامه و عدم شفافیت وظایف دستگاه هاي دولتی در مورد خدمت رسانی به حاشیه شهرها باعث سردرگمی و عدم پشتیبانی مناسب از گروه هاي جهادي براي این مناطق مهم شده است. آیا نیازمند تغییر سیاست و نگاه ویژه اي نیست تا بتوان از ظرفیت بزرگ گروه هاي جهادي براي این مناطق استفاده کرد؟
دانشجوی فعال در گروه های جهادی گفت:  امروز «گام دوم انقلاب» که همانا «خودسازی، جامعه پردازی و و رسیدن به تمدن نوین اسلامی» است، آرمان و افق پیش روی همه ما است و گروههای جهادی یکی از بهترین سازوکارها برای تحقق این آرمان هستند.
وی در  پایان با اشاره به دستگاه های دولتی و ائمه جماعت در استان گفت:  در پایان پیشنهاد می گردد دستگاه¬های دولتی مرتبط با اردوهای جهادی، سازوکار ارتباط خود را با گروههای جهادی تدوین کرده تا انرژی دانشجویان جهادی نه در بروکراسی اداری بلکه در مناطق محروم مصروف شود و  درخواست می گردد ائمه جمعه در سراسر استان بخشی از وجوهات شرعی تحت اختیار خود را به اردوهای جهادی دانشجویی اختصاص دهند.
کد مطلب : ۲۰۴۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما