۰
plusresetminus

خسارت بیش از 83 میلیاردی به زیرساخت‌های جاده‌ای فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از خسارت بیش از 83 میلیاردی سیل در فارس خبر داد و گفت: تمام محورهای اصلی و فرعی آسیب‌دیده از سیل بازگشایی‌ و رودخانه دروازه قرآن شیراز لایروبی شد.
خسارت بیش از 83 میلیاردی به زیرساخت‌های جاده‌ای فارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور با اشاره به خسارت‌های سیل فروردین 98 از لایروبی رودخانه دروازه قرآن شیراز خبر داد و اظهار داشت: در سیل فروردین‌ماه ۲۶۴ کیلومتر راه فرعی و اصلی در استان آسیب دید و درمجموع بالغ‌بر ۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زیرساخت‌های راه و شهرسازی استان آسیب وارد شد.
وی افزود: این میزان خسارت مربوط به ابنیه فنی، ساختمان‌های عمومی و دولتی، معابر روستایی راه‌های فرعی و اصلی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بابیان این‌که این میزان اعتبار باید از سال جاری تا سال ۱۴۰۰ به‌تدریج در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا بتوانیم آسیب‌ها را جبران کنیم، گفت: باید در سال جاری ۵۸ میلیارد تومان، سال آینده ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سال ۱۴۰۰ نیز هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار این اداره کل قرار گیرد.
تکاور تصریح کرد: بازدید از مناطق سیل‌زده، اعزام کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی به محله آسیب‌دیده «سعدی» به‌منظور ارزیابی آسیب‌های واردشده به منازل و تهیه گزارش مطالعات هیدرولوژیکی بزرگراه کنارگذر شمال شرقی شیراز و ارتباط آن باسیل ازجمله اقداماتی بود که بلافاصله بعد از وقوع سیل انجام شد.
وی با اشاره به تهیه گزارش سیل محدوده دروازه قرآن، افزود: پس از سیل نیز هماهنگی لازم با ادارات زیرمجموعه جهت بازدید از راه‌ها، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و ساختمان‌های مسکونی و ... جهت اعلام گزارش خسارت حوادث و انعکاس به ستاد بحران شهرستان صورت گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به هماهنگی با پیمانکاران برای اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات به محل وقوع سیلاب و امدادرسانی در سطح استان فارس و استان‌های خوزستان و لرستان، گفت: گزارش خسارات پس از جمع‌آوری و انجام برآوردها به مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ارسال شد.
تکاور با اشاره به حضور تجهیزات و متخصصان این اداره کل در سایر استان‌ها اشاره و عنوان کرد: ۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به همره ۵۰ متخصص برای کمک به امدادرسانی در استان خوزستان اعزام کردیم و همچنین ۲۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین به همراه ۴۰ تن از نیروهای این اداره کل به‌ این منظور به استان لرستان اعزام شدند و به خدمت‌رسانی به هم‌وطنانمان در این استان پرداختند.
کد مطلب : ۲۰۴۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما