تدابیر لازم برای پيشگيری از وقوع حريق در عرصه های منابع طبیعی شهرستان شیراز

4 خرداد 1398 ساعت 12:26

جلسه هماهنگی پيشگيری از وقوع حريق در عرصه های منابع طبیعی شهرستان شیراز در سالن اجتماعات فرمانداری شیراز برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس جلسه هماهنگی پيشگيری از وقوع حريق در عرصه های منابع طبیعی شهرستان شیراز با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز و نیز جمع کثیری از مدیران و روسای نهاد ها و دستگاههای اجرایی این شهرستان  ازجمله جهاد کشاورزی شیراز،محیط زیست،رئیس سازمان آتش نشانی ،فضای سبز شهرداری،فرماندهان سپاه فجر،و ناحیه قدس بخش ارژن و مقامات امنیتی و انتظامی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شیراز برگزار شد.

در این جلسه محمود طهماسبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده  درجهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی گفت:در حال حاضر تمامی نیروها و ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان شیراز برای مقابله و کنترل حریق در اراضی جنگلی و مرتعی درحالت آماده باش کامل قرار گرفته تا در زمان وقوع آتش سوزی  بتوانند به موقع وارد عمل شوند.

وی با تأکید بر لزوم حفاظت مستمر از اراضی ملی بویژه در فصل تابستان اظهار داشت: شایع‌ترین دلیل وقوع آتش سوزی در سطح عرصه ها بی‌احتیاطی مردم بویژه بهره برداران محصولات جنگلي و مرتعي و نيز گردشگران است كه گاهي يك بي دقتی باعث سرایت آتش در سطح وسیعی از اراضی ارزشمند جنگلي خواهند شد.

وی ضمن هشدار جدی نسبت به  خودداری از روشن کردن آتش در طبیعت افزود: رعايت اين مساله از سوي گردشگران از عوامل تاثیر گذار در  کاهش حریق در عرصه‌های منابع‌طبیعی و اراضی ملی هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر تجهیزات اطفاء حریق  در کاهش آتش سوزیها گفت:در صورت تامین اعتبارات لازم ونیز بروز رسانی و  تکمیل تجهیزات و امکانات اطفاء حریق می توان در زمان وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی ضمن بالا بردن سرعت عمل تا حد چشمگیری از گسترش آتش جلوگیری کرد.

محمد رضا امیری فرماندار شیراز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر تلاش بیش از پیش برای انجام اقدامات و برنامه ریزی های دقیق در جهت کاهش سطح آتش سوزی در عرصه های طبیعی افزود: باهماهنگی،برنامه ریزی و تعامل دستگاههای اجرای و نهادهای کمک رسان و نیز گروههای مردمی در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزیها می توان شاهد حداقل خسارات به عرصه های جنگلی و مرتعی بود.

لازم به ذکر است راهکارهای مقابله با آتش سوزی در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی ،آمادگی نیروها و نیز نحوه مقابله با آسیبهای احتمالی حریق برای حاضرین در جلسه تشریح  شد.


کد مطلب: 20440

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20440/تدابیر-لازم-پيشگيری-وقوع-حريق-عرصه-های-منابع-طبیعی-شهرستان-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir