۰
plusresetminus
مدیر کل بنیاد مسکن فارس:

محرومیت زدایی بدون همراهی خیرین میسر نیست

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: فعالیت های عمرانی روستایی و محرومیت زدایی، ایجاد سرپناه برای خانوارهای نیازمند و توسعه مسکن شهری در مناطق کم برخوردار بدون همراهی خیرین میسر نیست.
محرومیت زدایی بدون همراهی خیرین میسر نیست
به گزارش حافظ خبر، مهندس زمانی در نشست مجمع عمومی خیرین مسکن ساز فارس که با حضور اعضای مجمع و میهمانان مجامع خیریه دیگر برگزار شد افزود: استان فارس در زمینه توسعه خدمات با هم افزایی خیرین و نیکوکاران سابقه درخشانی دارد و در برهه های مختلف این جایگاه خود را تثبیت کرده است.
 
 مهندس عطا الله زمانی همچنی با ارائه گزارشی از اجرای طرح های توسعه و محرومیت زدایی دراستان فارس گفت:  جمعیت روستایی فارس  1.4 میلیون نفر برآورد شده که  30 درصد جمعیت فارس را تشکیل می دهد.
 
وی ادامه داد: 30 درصد جمعیت روستایی فارس در مقایسه با  26 درصد جمعیت روستایی کشور نشانگر 4 درصد جمعیت بیشتراست.
 
 زمانی با بیان اینکه  برای  دریافت کمک معیشتی با سقف ١٥ میلیون تومان آسیب دیدگان از سیل  به بانک‌ها معرفی شده اند گفت:  خسارت ناشی از آسیب به معابر روستایی در فارس  ١٢.٣ میلیارد تومان اعلام شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد که ایجاد همدلی، وفاق و کمک به رفع مشکل اولویت فعلی این اداره‌کل در رسیدگی به مسائل سیل زدگان است.
 
زمانی همچنین یادآور شد که بنیاد مسکن فارس علاوه بر اینکه خدماتی به سیل زدگان استان ارائه می‌کند، کمک های زیادی هم به استان‌های سیل زده کشور دارد  از جمله اعزام ٢١ خودرو و ماشین‌آلات سنگین به خوزستان  را انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان فار س کار ارزیابی 2500 واحد آسیب دیده از سیل در خوزستان را انجام داد گفت: 780 واحد در شهرستان شوشتر به صورت احداثی و 1500 واحد  تعمیری دراین شهرستان شناسایی شده ، 420 فقره وام معیشتی نیز به متقاضیان به ویزه در بخش شعیبیه این شهرستان پرداخت شده است.
 
مهندس زمانی ادامه داد : تا اواخر مرداد و شهریور کار واحد های تعمیری دراین شهرستان به اتمام می رسد و تا آخر سال هم  780 واحد سهم فارس در بازسازی ها تحویل می گردد.
 
همچنین دکتر علی بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس بر لزوم هم افزایی خیرین برای رفع مشکلات روستاییان تاکید کرد و  گفت: خیرین آبرسان در استان فارس در این زمینه کارنامه ای درخشان ارائه داده اند و منشاء خیر در تامین آب در بسیاری از مناطق روستایی استان شده اند.
 
وی جمعیت تحت پوشش روستایی بهره مند از آب شرب را یک میلیون و 450 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تکلیف قانونی برای شرکت آبفا روستایی آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است اما اگر آبادی و روستایی در مسیر خطوط انتقال کمتر از هم جمعیت داشته باشند آبرسانی می شود.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه شاخص بهره مندی استان فارس از آب آشامیدنی از میانگین کشوری بالاتر است افزود: بیش از 680 روستا از طریق تانکر از نعمت آب بهره مند می شوند و 425 هزار فقره انشعاب در استان فارس وجود دارد و حدود 20 هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع در حال اجرا است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس همچنین گفت: قیمت تمام شده یک متر مکعب آب 1468 تومان و قیمت فروش هر متر مکعب 320 تومان است تفاوت این قیمت ها را دولت به روستاها یارانه می دهد.
کد مطلب : ۲۰۴۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما