آغاز طرح پايلوت مهندس كارآموز از ٢٠ خرداد در فارس

5 خرداد 1398 ساعت 12:33

رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي فارس از آغاز مرحله آزمایشی طرح مهندس کارآموز از بیستم خردادماه در این استان خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، محمد جامعی، یکشنبه پنجم خرداد در جمع خبرنگاران گفت: فارس اولین استان در کشور به شمار می‌رود که طرح مهندس کارآموز را به شکل پایلوت اجرا خواهد کرد.او با بیان اینکه در مرحله پایلوت، اين طرح براي فارغ‌التحصيلان هفت رشته مهندسي زيرمجموعه سازمان نظام مهندسي اجرایی می‌شود، گفت: امكانات سخت افزاري براي اجراي اين طرح در سطح گسترده و جنوب كشور نيز در دانشگاه فني و حرفه‌اي استان فراهم است .
جامعی با بيان اينكه امكان شركت براي تمام فارغ‌التحصيلان هفت رشته زيرمجموعه نظام مهندسي در اين طرح وجود دارد، عنوان كرد: دانشجويان فارغ‌التحصيل رشته‌های مهندسي از هر دانشگاه كشور كه تحصيلات دانشگاهي خود را به اتمام رسانده‌اند، مي‌توانند در اين طرح شركت كنند .
به گفته رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي استان فارس، فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي معماري، شهرسازي، عمران، تاسیسات مكانيكي، نقشه برداري، حمل و نقل و ترافيك و تاسيسات برقي مي‌توانند در اين طرح شركت كنند .
جامعي با يادآوري اين موضوع كه تنها متولي آموزش‌هاي مهارتي در وزارت علوم دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: در حال خريد تجهيزات تكميلي براي آغاز هر چه سريعتر اين طرح هستيم .
وي با بیان اینکه اگر اين طرح موفق اجرا شود در ساير استان‌ها عملي خواهد شد و برعكس، تاکید کرد که با جدیت اين موضوع در سازمان نظام مهندسي استان دنبال شود، چرا كه دانشگاه نبايد تنها محلي براي آموزش و پژوهش صرف باشد .
رئيس دانشگاه فني و حرفه‌اي فارس همچنین با بيان اينكه بخش خصوصي تقبل كرده تجهيز كارگاره‌ها را بر عهده بگيرد، تصريح كرد: آمادگي داريم سرفصل‌هاي دانشگاه فني و حرفه‌اي در هفت رشته زير مجموعه نظام مهندسي توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بازنگري شوند .
جامعی با بیان اینکه فراخوان گسترده برای شرکت در اولین دوره این طرح به دلیل محدودیت‌ها نزده‌ایم، اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ متقاضی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند .
مدير اجرايي طرح مهندس كارآموز نيز با بيان اينكه از سال ٩٤ به عنوان مجري آموزش سازمان نظام مهندسي ساختمان فارس انتخاب شده‌ايم، گفت: اولين بار در كشور دوره‌هاي نظام مهندسي را عملي برگزار كرديم و اين تفاوت مجري گري ما نسبت به مجريان در سازمان‌هاي نظام مهندسي كشور بود .
محرر خاطرنشان كرد: اين رويكرد موجب شد تا نظام مهندسي دانشگاه فني و حرفه‌اي استان را انتخاب كند .
ایسنا


کد مطلب: 20449

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20449/آغاز-طرح-پايلوت-مهندس-كارآموز-٢٠-خرداد-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir