۰
plusresetminus

«قلنج گردن» خود را نشکنید، ممکن است بمیرید!

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد٬این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون‌رسان مغز ایجاد شود. سکته ی مغزی در مردان بیشتر از زنان است.
«قلنج گردن» خود را نشکنید، ممکن است بمیرید!
به گزارش حافظ خبر، یک مرد آمریکایی که در شکستن قلنج گردن خود افراط کرده بود، تا آستانه کما و مرگ پیش رفت و هنوز هم احتمال سکته مغزی به دلیل گرفتگی عروق در وی وجود دارد.
یک مرد ۲۸ ساله اهل اوکلاهاما ایالات متحده برای شکستن قلنج گردن خود از دست‌هایش کم گرفته بود. او یک صدای عجیب و غریب و نامعمول می‌شنود و بعد از کمتر از یک ساعت خود را بستری شده در بیمارستان می‌بیند.

شکستن قلنج گردن یک مرد آمریکایی را تا آستانه مرگ برد 
پزشکان اعلام کردند که سرخرگ نخاعی این فرد، یکی از اصلی‌ترین سرخرگ‌های بدن که خون را به مغز می‌رساند دچار پارگی شده است. لخته شدن خون در مغز او منجر به سکته شدید مغزی شد و متخصصان می‌گویند زنده ماندن او امری نامعمول است.
کازوما ناکاگوا، پزشک ژاپنی و متخصص مغز و اعصاب، در این باره می‌گوید:‌ «پاره شدن سرخرگ نخاعی یک عامل سکته مغزی در افراد در دهه سوم زندگی‌شان است. تاکنون مشاهده نشده بود که شکستن قلنج گردن منجر به این عارضه شود، اما ارتباط آن کاملا مشهود است. همگان باید آگاه باشند که پارگی سرخرگ نخاعی یکی از عوامل درد شدید در گردن است که از علائم اولیه سکته مغزی است.»
سکته مغزی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که به علت عروق کانونی قابل انتساب است که به دنبال آن خون‌رسانی به ناحیه‌ای که دچار سکته مغزی شده‌است مختل می‌شود.
به بیان دیگر اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد٬این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون‌رسان مغز ایجاد شود. سکته ی مغزی در مردان بیشتر از زنان است.

علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۴۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما