۰
plusresetminus

به مدت یکسال حاجتی روانه زندان شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز عصر یکشنبه برای اجرای حکم یکسال زندان، بازداشت و به زندان منتقل شد.
به مدت یکسال حاجتی روانه زندان شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ مهدی حاجتی، عضو جوان شورای اسلامی شهر شیراز ظهر روز یکشنبه 12 خردادماه بازداشت و به زندان عادل آباد منتقل شد.

به همین منظور زهره رستگاری، همسر مهدی حاجتی دیروز در توییتی در تایید این خبر نوشت: " ساعتی پیش ماموران با حضور در منزل ما، همسرم، مهدی حاجتی برای اجرای حکم یکسال حبس به زندان منتقل کردند. دیروز، پیامکی مبنی بر صدور حکم به دست ما رسید و امروز اجرا شد. "

بهرام پارسایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در پی شکایتی که از سوی مدعی‌العموم علیه آقای حاجتی مطرح شده بود، ایشان بر اساس حکم اولیه به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد و پس از آن نیز از حضور در شورای شهر منع شد که با پیگیری‌های صورت گرفته به جلسات شورا بازگشت .
پارسایی گفت: بعد از شکایت ایشان به حکم صادره چند روز قبل این پرونده در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت و انتظار می‌رفت با توجه به دفاعیاتی که متهم داشتند حکم نقض شده یا میزان مجازات تخفیف یابد ولی این حکم در دادگاه تجدید نظر هم تأیید و روز گذشته این موضوع با پیامک به آقای حاجتی اعلام شد.

در ادامه سخنگوی شورای شهر شیراز در گفتگو با ایرنا گفت: دادگاه تجدید نظر درخصوص پرونده حاجتی به دلیل حمایت از دو نفر از پیروان فرقه ضاله بهائیت، یکسال حبس برای وی صادر کرده است.

مصیب حاجتی، پسر عمو و مسؤول دفتر مهدی حاجتی نیز در گفتگو با خبرنگار ریواس جنوب، با تأیید اصل خبر بازداشت دوباره‌ی حاجتی گفته که نه او و نه همسر حاجتی تاکنون اطلاع دقیقی از جزئیات پرنده پیدا نکرده‌اند.
به گفته‌ی وی، مهدی حاجتی پیش‌تر با سه اتهام تشویش اذهان عمومی، عضویت در گروهک ملی – مذهبی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود که در دو مورد اول تبرئه شد اما در اتهام تبلیغ علیه نظام در رأی اولیه به یک سال حبس و دو سال تبعید، محکوم شد.

مهدی حاجتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز که پنجم مهر ماه ۹۷ به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه ضاله بهاییت بازداشت شد، ۱۵ مهر ۹۷ با صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز پس از گذشت افزون بر چهار ماه غیبت در جلسات شورا، ۱۴ بهمن ۹۷ در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه این شورا حاضر شد.

مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی پنجم دوره شورای شهر شیراز است.
کد مطلب : ۲۰۵۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما