۰
plusresetminus
خطیب پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز:

فارس رتبه سوم اشتغال صنعت موبایل/ رشد ۱۰۹ درصدی پهنای ورودی و ۲۵۰ درصدی پهنای باند خروجی استان طی دو سال گذشته

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در شیراز بود که به مسائل و موضوعاتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت.
فارس رتبه سوم اشتغال صنعت موبایل/ رشد ۱۰۹ درصدی پهنای ورودی و ۲۵۰ درصدی پهنای باند خروجی استان طی دو سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در شیراز بود.
وی ضمن تبریک عید سعید فطر به خواهران و برادران نمازگذار و روزه دار، به بیان تاریخچه شکل گیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماموریت های آن پرداخت و در ادامه از تحولات عرصه ارتباطات از ارتباطات ثابت به ارتباطات سیار سخن گفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پیشران توسعه کشور اشاره کرد و در خصوص سهم بخش فاوا از اقتصاد جهانی و سهم ایران از این بازار به توضیح و تفسیر پرداخت.
مهرداد سهرابی در این سخنرانی در مورد نقش دانشگاه ها و ماموریت آن ها خاطر نشان کرد: نقش دانشگاه ها به عنوان محور و قطب اقتصاد دنیا و سیر تحول آنان از نسل اول آموزش محور به پژوهش محور ، فناور و نهایتا نسل چهارم نوآور حائز اهمیت می باشد که باید مسئولین مربوطه بیش از پیش به ایم مقوله اهمیت داده و توجه خاص داشته باشند.
وی در ادامه به تشریح و توضیح پیرامون  مسائلی همچون تغییر بازار به سمت حوزه فناوری اطلاعات و تغییر جهت بازار از تولید سخت افزار به نرم افزار پرداخت و از اهمیت این دو بازار سخن گفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در اسفند۱۳۹۰ در ایجاد شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ۱۰ماموریت جدید و در راس آن تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در حکم جدید مقام معظم رهبری جهت اعضای شورای عالی فضای مجازی در شهریور ۱۳۹۴ ابلاغ شده است که باید جهت اجرایی شدن آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
وی در خصوص تغییرات و یا انحلال شوراها ذیل مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: شوراهای عالی انفورماتیک ، افتا و اطلاع رسانی لغو شده و وظایف آن به شورای عالی فضای مجازی منتقل گردید و در حرکتی دیگر عنوان شورای عالی فناوری اطلاعات به شورای اجرایی فناوری اطلاعات تغییر پیدا کرد.
مهرداد سهرابی در ادامه سخنانش از پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات در ۱۸ ماه گذشته مطابق سند تبیین الزامات شبکه فوق، مصوب شورای عالی فضای مجازی خبر داد.
وی در مورد دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از جمله افزایش کیفیت ۸۰ برابری ، کاهش هزینه ارتباطات داخلی و رشد ۴۰۰ درصدی محتوای داخلی می باشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین به معرفی مهمترین اقدامات در راستای شکل گیری محتوا و خدمات بومی و رشد کسب و کارهای داخلی ، امنیت زیرساخت های ارتباطی و مدیریت رخدادهای امنیتی ، امنیت کاربران و سالم سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان پرداخت.
خطیب پیش از خطبه های نمازجمعه شیراز در این سخنرانی به مواردی همچون استان فارس رتبه سوم  اشتغال صنعت موبایل، رتبه چهارم در تعداد شرکت های  دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد ۱۰۹ درصدی پهنای ورودی و ۲۵۰ درصدی پهنای باند خروجی استان طی دو سال گذشته اشاره کرده و توضیحاتی را ارائه نمود.
وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از حمایت کلیه مسئولین و دست اندرکاران به گزارش عملکرد استان در حوزه فناوری اطلاعات و جایگاه آن در سطح ملی، گزارش عملکرد استان  در حوزه ارتباطات و رشد شاخص‌های ارتباطاتی نسبت به سنوات گذشته، راه اندازی کارخانه نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال در کارخانجات مخابراتی ایران و معرفی سامانه های رسیدگی به شکایات اپراتورهای سیار و وزارت ارتباطات پرداخت.
منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۰۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما