۰
plusresetminus
در شیراز؛

طرح تنبیه مشترکان پر مصرف برق تشریح شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز به مشترکان پرمصرف هشدار داد که در صورت مراعات نکردن راهکارهای مصرف بهینه، براساس دستورالعمل شرکت توانیر، حداقل شانزده درصد افزایش هزینه را متحمل خواهند شد.
طرح تنبیه مشترکان پر مصرف برق تشریح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به سیاستهای تشويقي شرکت توانير، مشترکان کم مصرف در ايام پيک بار، ابتداي خرداد تا انتهاي شهريورماه، تشويق خواهند شد و هزينه برق مصرفي مشترکين پرمصرف نيز افزايشي ۱۶ درصدي خواهد داشت.
حسین صالحی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمام مشترکان از ابتدای اردیبهشت امسال، اضافه کرد: هزینه برق مصرفی مشترکان پرمصرف خانگی نیز از ابتداي خردادماه ۱۶ درصد افزايش خواهد يافت.
وی در خصوص الگوی تعیین شده از سوی توانیر برای شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق عادي، گفت: براساس اعلام توانير، مشترکاني که از ابتداي خرداد تا انتهاي شهريور ماهيانه بيش از ۳۰۰ کيلووات و در ساير ماه هاي سال بيش از ۲۰۰ کيلووات برق مصرف کنند، پرمصرف تشخيص داده خواهند شد.
صالحی با تصریح اینکه افزایش هزینه تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی با افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف پيش بيني و اعمال شده است، افزود: در ايام تابستان ۲۳ درصد به تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگي اضافه مي شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک موجود در محدوده توزیع برق شیراز، نزدیک به ۸۲ درصد آنها خانگی می باشند، گفت: مشترکين برق خانگي به دو گروه تقسيم مي شوند؛ يک گروه شامل مشترکاني است که زير الگو يا مطابق الگو، مصرف مي کنند و يک گروه كه بيش از الگوي مصرف از برق استفاده مي كنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از کل مشترکان خانگی در دسته بندی، ميزان مصرفي مطابق يا کمتر از الگوي مصرف دارند، گفت: تنها ۲۸ درصد از مشترکان اين شرکت بيش از الگوي مصرف برق استفاده مي کنند.
صالحی گفت: مشترکان پرمصرف که مصرف ماهانه آنها زیر الگوی مصرف باشد و همچنین در دوره زمانی خرداد تا شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف بهای برق با عنوان مصرف کاهش يافته معادل نرخ اولين پله مصرفي به ازاي هر کيلوواتساعت در آن منطقه خواهند شد.
معاون توزیع نیروی برق شیراز با ارائه توصیه‌هایی برای مدیريت مصرف برق، گفت: با بکارگيري روش‌هاي بسيار ساده مي‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا ۳۰ درصد در مصرف برق به ويژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جويي و از تشويق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.
صالحی خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روي دماي ۲۴ درجه (دماي آسايش)، نصب سايه‌بان و استفاده از دور کند کولرهاي آبي و جابجايي زمان استفاده از وسايل پرمصرف برقي (نظير اتو، لباسشويي، ظرفشويي، جاروبرقي و…) به ساعات غیر اوج مصرف از موارد تاثیرگذار در کاهش مصرف برق است.
ایسنا
 
کد مطلب : ۲۰۵۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما