۰
plusresetminus
با حضور استاندار فارس

مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بررسی شد/ مدیران در راستای رونق تولید ریسک پذیر باشند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸
نماینده عالی دولت در استان فارس در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اینکه بتوانند نقش ویژه تری در رونق تولید داشته باشند و چرخ اقتصاد را بیشتر از گذشته به حرکت در بیاورند، باید ریسک پذیر باشند.
مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بررسی شد/  مدیران در راستای رونق تولید ریسک پذیر باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد های صنعتی و راهکارهای رفع این مشکلات را در این مناطق  مورد بررسی قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در حاشیه این بازدید ها گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اینکه بتوانند نقش ویژه تری در رونق تولید داشته باشند و چرخ اقتصاد را بیشتر از گذشته به حرکت در بیاورند، باید ریسک پذیر باشند.

وی با بیان اینکه ریسک پذیری عاملی برای تخلف‌های شخصی نیست، خاطرنشان کرد که با توجه به شرایطی که در جامعه ایجاد شده، باید ریسک‌های جدیدی در حوزه اقتصاد قابل پذیرش باشد تا بتوان نسبت به تسهیل در روند اقدامات مبتنی بر رونق تولید اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان  اینکه در شرایط کنونی با توجه به مشکلات اقتصادی موجود نمی توان از روش ها و بروکراسی گذشته برای پرداختن به مسائل و مشکلات تولید، اشتغال و صنعت پرداخت، بر لزوم ایجاد محیط حقوقی جدید و به کار گیری روش ها و طرح ها و ایده های نو تاکید کرد و گفت: زمینه های حقوقی موجود فرایند ها را طولانی کرده و یا مشکلات و موانع فعلی را مورد توجه قرار نداده اند.

دکتر رحیمی صنعت گران و تولید کنندگان را بهترین افراد برای ایجاد این محیط حقوقی جدید دانست و از انها خواست در کنار بخش خصوصی و دولتی به ارائه راهکار در این زمینه بپردازند.

وی با بیان اینکه شرایط و تلاطم های اقتصادی مشکلاتی را برای تولید کنندگان و صنعتگران به وجود آورده است ، افزود: در عین حال فرصت ها و مزایایی از جمله ایجاد بازار وسیع داخلی برای فروش محصولات و شرایط مناسب صادرات با توجه به نوسانات ارزی ایجاد شده که باید در زمینه رونق اقتصادی از این فرصت ها بهره لازم گرفته شود.

استاندار فارس با اشاره به انتقادات صنعتگران از کارمزد تسهیلات بانکی تعیین سود بانکی را تابعی از تورم و هزینه های بانک دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه منابع بانکی از سپرده های مردمی تامین می شود؛ تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ها باید به موقع بازگردانده شود تا بانک ها نیز بتوانند به تعهدات بعدی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که نوسانات غیر قابل پیش بینی رخ دهد دولت به انجام تعهدات بانک ها کمک می کند اما این اقدامات موقتی است و توسعه کشور باید بر اساس تصمیمات ثابت رقم بخورد.

 استاندار فارس با بیان اینکه واحدهای صنعتی بازدید شده دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند بر لزوم رفع مشکلات این واحد ها تاکید کرد و افزود: به عنوان نمونه یکی از واحد های تولیدی لوازم بهداشتی با مشکل دریافت تسهیلات مواجه است که اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

دکتر رحیمی با اشاره به وجود مشکلات مخابراتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز از تعویض و بهنگام کردن دستگاه های مخابراتی بر اساس تکنولوژی روز برای رفع این مشکل خبر داد.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به ورودی منطقه ویژه اقتصادی و همچنین جاده ارتباطی با مرکز شهر در دو باند رفت و برگشت بررسی و اعتبار لازم برای انجام این اقدامات در نظر گرفته شده است.

مباحث گمرکی، نحوه تقسیط تسهیلات بانکی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، مباحث مربوط به تامین اجتماعی ، نحوه صدور کالا، تامین تسهیلات به منظور ارسال ماشین آلاتی که نیازمند تعمیر هستند به خارج از کشور از دیگر موضوعاتی بود که به گفته استاندار فارس در این بازدید ها بررسی شد.
کد مطلب : ۲۰۵۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما