۰
plusresetminus

آغاز هفته سینمای اروپا در شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری هفته سیمنای اروپا در شیراز خبر داد و اعلام کرد که این برنامه هنری از امروز شنبه 18 خرداد شروع شده است.
آغاز هفته سینمای اروپا در شیراز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، مهدی رنجبر گفت: همزمان با شهرهای تهران، کرمان، اصفهان، تبریز، بابل، مشهد و کیش، بیست فیلم از سینمای اروپا در شیراز نیز اکران خواهد شد.وی با بیان اینکه فیلم‌های سینمای اروپا از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، د‌‌‌انمارک، فنلاند‌‌‌، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند‌‌‌، لهستان، پرتغال، سوئد‌‌‌، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان است، یادآور شد که اکران این فیلم‌ها از امروز شنبه هجدهم خرداد شروع شده است.
رنجبر با بیان اینکه این سومین تجربه از برگزاری هفته های سینمایی د‌‌‌ر کشور است، گفت: این روید‌‌‌اد‌‌‌ حاصل کار مشترک گروه سینمای «هنر و تجربه» و  موسسه ملی فرهنگی اتحاد‌‌‌یه اروپا (اوینیک ایران) است که به میزبانی پرد‌‌‌یس گلستان برگزار می‌شود.
او یادآور شد: د‌‌‌ر بخش جنبی، پنج کارگاه با حضور تهیه کنند‌‌‌گان و کارگرد‌‌‌انانی از کشورهای قبرس، هلند‌‌‌ و سوئیس با موضوع فیلم های هنری و تولید‌‌‌ مشترک برگزار خواهد‌‌‌ شد‌‌‌.
رنجبر خاطرنشان کرد که اکران فیلم و برگزاری کارگاه های آموزشی د‌‌‌ر این هفته برای هنرمند‌‌‌ان و علاقه مند‌‌‌ان رایگان است و گفت: میهمانان ویژه این رویداد هنری نیز به شیراز سفر خواهند کرد.
او گفت: روز د‌‌‌وشنبه ٢٠ خرد‌‌‌اد‌‌‌ آقای الکساند‌‌‌ر ریگر نمایند‌‌‌ه اتحاد‌‌‌یه اروپا د‌‌‌ر ایران و د‌‌‌ر روزهای چهارشنبه ٢٢ خرد‌‌‌اد‌‌‌، کارگرد‌‌‌ان فیلم «ارتش خاموش» و جمعه ٢٤ خرد‌‌‌اد‌‌‌ نیز سفیر نروژ میهمان ویژه این رویداد هنری خواهند بود.
 
کد مطلب : ۲۰۵۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما