۰
plusresetminus

تولید و پخش افزون بر 53533 دقیقه برنامه با مناسبت های رمضان از صدا وسیمای فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز فارس با رویکرد جدید و تازه به منظور ایجاد نشاط معنوی و فرح بخشی در ایام ماه مبارک رمضان تولید و پخش شد.
تولید و پخش افزون بر  53533 دقیقه برنامه با مناسبت های رمضان از صدا وسیمای فارس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، سحرهای ماه مبارک رمضان در برنامه تلویزیونی90 دقیقه ای زنده "سحر تا ملکوت" از حرم مطهر احمدبن موسی (ع)  با حضور کارشناسان مذهبی شاخص استان، فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی با صدای شهید محراب آیت الله دستغیب، مناجات خوانی، سنتی خوانی،  کلام بزرگان، شهدا، اذان، نماز جماعت و دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان پخش شد.
 ویژه برنامه تلویزیونی افطار با عنوان "مهر و ماه"در لوکیشن زیبای خانه باغ ایرانی  با سه بخش اصلی "حال خوب"، "قهرمان من" و "کارآفرینی" همه روزه مهمان خانه ها شد و برنامه ای اجتماعی– معارفی را تقدیم مخاطبان کرد.
تولید و پخش 8 برنامه تلویزیونی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) با عنوان "جشن رمضان" ، "مراسم جزء خوانی قرآن کریم" همه روزه به صورت زنده از شبستان امام خمینی حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام و همزمان از شبکه سراسری 4 سیما هر روز به صورت تامینی و پخش مستقیم "نماز جماعت ظهر" به امامت آیت الله دستغیب از محل حرم شاهچراغ  علیه السلام از شبکه های  ۲  و 4 سیما ، "پخش سخنرانی مذهبی" روزانه از حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام، "گزارش روزانه" از برپایی سفره های ساده افطاری در مکان های مختلف شهر از دیگر اقدامات سیمای فارس در ماه مبارک رمضان بود.
همچنین سیمای فارس در روزهای ماه مبارک رمضان با برنامه "کاشانه مهر " که همزمان در شبکه شما نیز پخش    
می شد مهمان خانواده های ایرانی بود که در این برنامه پیام های متناسب با ماه رمضان در آیتم های جذاب تولید و پخش شد.
رادیو فارس ویژه برنامه سحرگاهی با نام "نسیم سحر" را در سحرهای ماه مبارک رمضان با فراهم کردن فضایی آرام بخش برای آغاز روزه داری با بخش های کارشناسی و موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان، سحرهای رمضان، نیایش و مناجات، نماز اول وقت، اعلام اوقات شرعی شهرستانها در قالب بسته های صوتی، پخش دعای سحر، فرازهایی از مناجات خمسه عشر، کلام شهید دستغیب و .. به سمع شنوندگان خود رساند.
ویژه برنامه افطار رادیو با عنوان "بهار دلها"  با حضور خیرین استان در بخش مهمانخانه، اشاعه فرهنگ مهربانی با "پویش مهربانی"، بسته سلامت، بسته فرهنگ و آداب و رسوم در رمضان، ادعیه، گزارش، پیامک و تلفن های مردمی و ..،
 نمایش های بلند ویژه ماه مبارک رمضان در 8 قسمت " آیه آیه زندگی" که داستان هر قسمت آن براساس یکی از
آیه های شریفه قرآن کریم است و "مراسم جزء خوانی قرآن" در دو نوبت از اقدامات رادیو فارس در ایام ماه مبارک رمضان بود.
در " شب های قدر" برای اولین بار مراسم احیای 16 شهرستان استان به صورت اینترنتی و از  3 مکان مذهبی شهر شیراز حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) و حرم حضرت علی ابن حمزه (ع) از طریق فیبر نوری  و در قالب 19 قاب تلویزیونی به صورت زنده و همزمان پخش شد. مخاطبان رادیویی 900  دقیقه ویژه برنامه " شب های روشن " و مخاطبان تلویزیونی 900 دقیقه مراسم شبهای قدر در حرم مطهر احمدبن موسی (ع)  را به صورت زنده  و کامل شنیده و مشاهده نمودند.
در برنامه های رادیویی و تلویزیونی موضوع های فضائل روزه داری در ماه مبارک رمضان، تهذیب نفس، اخلاق اجتماعی، تغذیه صحیح و آداب و رسوم مردم استان مورد توجه قرار گرفت و درخصوص مناسبت های ویژه این ماه شبهای قدر، ولادت امام حسن مجتبی (ع) و هفته ایتام، رحلت حضرت خدیجه (س)، عید سعید فطر و به ویژه روز جهانی قدس برنامه سازی شد.
به مناسبت روز جهانی قدس، ویژه برنامه زنده رادیویی "سلام بر قدس" با برقراری ارتباط زنده با 4 شبکه سراسری رادیو جوان، رادیو گفتگو، رادیو ایران، رادیو معارف و 6 شبکه استانی شامل مراکز آبادان، بوشهر، گلستان، آذربایجان غربی، مازندران، اردبیل  (34 دقیقه)  و 14  شهرستان استان پخش شد.
در ویژه برنامه تلویزیونی "زیتون سرخ"  با حضور کارشناسان سیاسی در استودیو و با بهره برداری کامل از ظرفیت های درون استانی واحد سیار، واحد دیتا، 2 هلی کم، خبرنگاران آزاد و ارتباط اینترنتی مراسم راهپیمایی در 5 نقطه از شهر شیراز و 13 نقطه از شهرستان های (داراب، فیروزآباد، صفاشهر، فسا، مرودشت، لامرد، لار،  نی ریز، پاسارگاد، جهرم، گراش، فراشبند) از طریق اینترنت  به صورت زنده و همزمان پوشش داده شد.  از شروع مراسم راهپیمایی تا پایان این مراسم
با شکوه  99 مرتبه از 13 شبکه ملی و بین المللی( یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، خبر، افق، قرآن، پرس، آموزش، الکوثر و الجزیره) به صورت زنده منعکس شد. 
علاوه بر ویژه برنامه های عید فطر فطر در سیمای فارس و رادیو فارس، نماز عید فطر از شبکه های رادیویی وتلویزیونی از جمله شبکه فارس، شبکه خبر و شبکه شما بطور مستقیم و زنده پخش شد.
در ماه مبارک رمضان  سیمای فارس در 13 شبکه ملی و بین المللی   به مدت 3327 دقیقه (55 ساعت) و صدای مرکز فارس به مدت 37 دقیقه با شبکه های سراسری رادیو ارتباط زنده برقرار کردند.
واحد خبر صدا و سیمای فارس نیز در این ایام با تولید و پخش گزارش های متناسب با موضوع رمضان از جمله استقبال از رمضان و غبار روبی مساجد، جشن گلریزان زندانیان غیرعمد ، لیالی قدر  و روز جهانی قدس در کنار اطلاع رسانی های معمول نقش آفرین بوده است .
فضای مجازی در این ایام  924 پست را در قالب پوستر، ویدیو، پادکست، عکس نگاشت، تیزر، کاریکاتور، اینفوگرافی و پخش زنده 8 ساعته اینستاگرامی در فضای مجازی منتشر نمود. همچنین با برگزاری پویش مردمی فراخوان عکس  و معرفی برنامه های صدا و سیما نقش ویژه ای را در تعامل مخاطب با رسانه ایفا نمود.
حوزه سیما در قالب  104  عنوان برنامه در   1282  قسمت  به مدت  516 ساعت ( 30955 دقیقه )، حوزه صدا در قالب 78  عنوان برنامه در  665  قسمت،  به مدت 369 ساعت ( 22144 دقیقه )،حوزه خبر 671  خبر و گزارش  به مدت 434 دقیقه، فضای مجازی در 924 پست در مجموع در چهار حوزه تولیدی به تعداد  2618  قسمت (برنامه و خبر) بیش از 892  ساعت
( 53533 دقیقه) به موضوع پرداخته شده است.
 
کد مطلب : ۲۰۵۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما