امام جمعه فارس:

شرط رونق اقتصادی کشور ، قطع امید از خارجی ها است

19 خرداد 1398 ساعت 20:41

ظهر امروز جلسه ای جهت بررسی چالش ها موانع تولید دانش بنیان در استان فارس با حضور آیت اله دژکام مسئولان ارشد استانی و دانشگاهی پژوهشگران رتبه های برتر کنکور و مدیران شرکت های دانش بنیان ،در مجموعه ولایت دانشگاه علوم پزشکی فارس برگزار گردید


به گزارش حافظ خبر ظهر امروز جلسه ای جهت بررسی چالش ها موانع تولید دانش بنیان در استان فارس با حضور آیت اله دژکام مسئولان ارشد استانی و دانشگاهی پژوهشگران رتبه های برتر کنکور و مدیران شرکت های دانش بنیان ،در مجموعه ولایت دانشگاه علوم پزشکی فارس برگزار گردید.

در این جلسه عده ای از نخبگان و صاحب نظران عرصه علم و دانش به سخنرانی پرداختند که عمده این صحبت ها گلایه از عدم حمایت مسئولین از نخبگان و شرکت های دانش بنیان بود.

دکتر کنعانی عضو هیئت علمی متالوژی دانشگاه شیراز گفت:خوشبختانه نگاه مسئولان تغییر کرده و به این نتیجه رسیده اند که علم میتواند آغازگر حل مشکلات اقتصادی باشد.

مدیر شرکت بهپویان جوانه یاقوت افزود:ما احتیاج به یک نگاه جامع داریم باید باور کنیم که می شود از همین علم داخل دانشگاهها به پول رسید اما قبل از آن باید انگیزه و امید ایجاد کنیم.

در ادامه جلسه دیگر نخبگان و مدیران شرکت های دانش بنیان ضمن بیان چالش ها و راهکارهایی از نحوه واگزاری و مقدار تسهیلات گلایه داشتند و اظهار کردند که تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه های علمی بسیار ناچیز است و بازپرداخت آن هم قبل از شروع و سوددهی پروژه چالش بزرگی است که با آن مواجه هستیم. 
همچنین بروکراسی های اداری و دست و پاگیر به خصوص در ادارات بیمه و مالیات باعث بی،میلی،کارآفرینان در اجرای طرح های،اقتصادی گردیده است.

سپس دکتر نادگران به سخنرانی پرداخت وی ضمن تشکر از آیت اله دژکام به عنوان برگزار کننده این جلسه گفت:دانش بنیان کردن اقتصاد از محورهای جدی اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد.وی آمارهایی در راستای پیشرفت علمی استان ارائه کرد که به گفته او مجموع این شاخص ها جایگاه علمی استان را در بین استان های،دیگر چهارم یا پنجم رقم زده است.

رییس دانشگاه شیراز افزود: دولت دولت در زمینه تخصیص اعتبارات با محدودیت هایی،مواجه است. 
به گفته وی : تمام منابع دولت یا صرف پرداخت یارانه های نقدی می شود یا صرف دستمزد و حقوق پرسنل که منابع محدودی باقی می ماند بدین ترتیب برای تکمیل پروژه های ناتمام و حمایت های مالی
دست ما بسته است.

در آخر آیت اله دژکام ضمن امیدواری به این سلسله جلسات گفت: اگر بنا هست تغییراتی در این کشور رخ بدهد نیاز هست که از کشورهای خارجی قطع امید کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
امام جمعه فارس افزود: ما در چهار جلسه این بحث را به پایان خواهیم رساند که این اولین جلسه بود که با استقبال خوب مسئولین استان، نخبگان ،شرکت های دانش بنیان و اصحاب رسانه  برگزار شد.


عکس و خبر : حسن اثماریان      98/3/19


کد مطلب: 20558

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20558/شرط-رونق-اقتصادی-کشور-قطع-امید-خارجی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir