۰
plusresetminus

آغاز فرآيند حذف قبوض كاغذي برق در هفت شهرستان فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که فرآیند حذف قبوض کاغذی، در هفت شهرستان استان فارس که تحت مدیریت این شرکت قرار دارند، آغاز شده است.
آغاز فرآيند حذف قبوض كاغذي برق در هفت شهرستان فارس
به گزارش حافظ خبر، جلال زراعت پیشه گفت: فرآیند حذف قبوض کاغذی، یکی از برنامه های شرکت توانیر به شمار می رود که طی ماه های گذشته در برخی استان‌ها به شکل آزمایشی شروع و در توزیع برق شیراز نیز از اکنون آغاز شده است . وی گفت: در این فرآیند، گام‌های مختلفی را پیش بینی کرده‌ایم که با اجرای مرحله به مرحله آن، فرآیند را در یک دوره زمانی مشخص کامل خواهیم کرد.
زراعت پیشه، مرحله اول را توسعه زیرساخت ‌ های مورد نیاز دانست و گفت: در این مرحله سامانه پیامکی راه اندازی شده و شماره تلفن همراه مشترکان از طریق ارسال شناسه قبض به سامانه پیامکی 30001210، دریافت خواهد شد .
او با بیان اینکه از روش‌های مختلفی برای اطلاع رسانی به مشترکین در خصوص اجرایی شدن طرح، استفاده شده است، گفت: گام دوم اجرای آزمایشی و مرحله‌ای پروژه خواهد بود، این اقدام می تواند چالش‌های اجرای طرح حذف قبوض کاغذی را به حداقل ممکن کاهش دهد.
زراعت پیشه با یادآوری اینکه در مرحله آزمایشی، طرح در برخی مناطق توزیع برق شیراز اجرایی و مشکلات و آسیب های آن شناسایی و رفع خواهد شد، گفت: بعد از این وارد مرحله اجرای کامل طرح و تثبیت آن خواهیم شد و در این مرحله برای اینکه مشترکان دغدغه ای در خصوص پرداخت صورتحساب نداشته باشند، روش‌های متنوعی برای پرداخت پیش بینی و اجرا می‌شود.
زراعت پیشه گفت: برای تسهیل در پرداخت صورتحساب امکان مشاهده و دانلود قبض برق از پورتال شرکت یا پرداخت آنلاین فراهم شده و از طرفی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری با امکان مشاهده و پرداخت قبوض و مرکز پاسخگویی تلفنی شرکت و ... دیگر راهکارها، مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است .
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به چالش‌های اجرای این طرح، گفت: کاهش درصد وصولی،  آگاهی نداشتن مشترکین از نحوه محاسبه هزینه برق مصرفی، انشعاب‌های مشاع در مجتمع‌های مسکونی، نهادینه نبودن کامل فرهنگ خدمات غیرحضوری در جامعه و ... از مهمترین چالش‌ها محسوب می شود که راهکارهایی را برای رفع آنها اندیشیده ‌ ایم .
زراعت پیشه همچنین، صرفه جویی در هزینه ها، کاهش مصرف کاغذ، ملاحظات زیست محیطی، کاهش دوره قرائت از دو ماه به یک ماه و ... را از تاثیرات مثبت اجرای این طرح اعلام کرد .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد که فرآیند حذف قبوض کاغذی، همزمان با شیراز، در شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، خرامه و سپیدان که تحت مدیریت آن شرکت قرار دارد نیز اجرایی شده است.
 
کد مطلب : ۲۰۵۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما