۰
plusresetminus

دستگاه های اجرایی برای مقابله با هجوم ملخ ها آماده باشند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اعلام هجوم ملخ ها به فارس گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان با محوریت جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده را داشته باشند.
دستگاه های اجرایی برای مقابله با هجوم ملخ ها آماده باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ سید احمد احمدی زاده، دوشنبه در شورای پدافند غیرعامل فارس در شیراز افزود: با توجه به اینکه حجم هجوم ملخ‌های صحرایی در دسته‌های پنج تا ۱۵ میلیونی پیش بینی شده، بنابر این ضرورت دارد که دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند تا به هرگونه کمکی که از آنها مطالبه شد به سرعت پاسخ دهند.
وی ادامه داد: تاکنون جلساتی برای ایجاد هماهنگی و افزایش میزان آمادگی با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شده و ضرورت دارد که سطح آمادگی در بالاترین حد حفظ شود تا شاهد وارد آمدن کمترین میزان خسارت‌ها باشیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، میزان و سطح آمادگی کشور در حوزه پدافند عامل و توان دفاعی کشور را خوب توصیف کرد و گفت: در حوزه پدافند غیرعامل وضعیت مطلوبی نداریم و جا دارد برای ارتقای سطح آمادگی در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.
احمدی زاده بیان کرد: در این حوزه چنانچه بتوانیم توان و ظرفیت خود را برای پیش بینی و پیش گیری متمرکز کنیم قطعاً با تلفات و آسیب‌های کمتری مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: اگر در حوزه پیش بینی و پیشگیری کوتاهی کنیم کار به مقابله خواهد کشید که هزینه بر و آسیب رسان خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس هم گفت: به منظور کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از حوادث احتمالی، ضرورت دارد که یک کمیته تخصصی برای پیش بینی و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری در زمان وقوع بحران تشکیل شود.
حسین درویشی افزود: بر اساس سرشماری سال ٩٥، تراکم جمعیت در کلانشهر شیراز ٧٢ هزار و ١٥ نفر در هر کیلومتر مربع است که منطقه چهار شیراز دارای بیشترین و منطقه ۱۰ دارای کمترین تراکم جمعتی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پیشتر با اعلام وضعیت هشدار گفته بود: بنا بر گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ۱۰ تا ۲۰ توده جدید ملخ‌های صحرایی و هر توده با جمعیتی افزون بر ۵۰ میلیون ملخ وارد کشور می‌شوند.
محمدمهدی قاسمی در نشست اضطراری و فوق العاده "کمیته پایش و مبارزه با ملخ" استان افزود: موج جدید ملخ از ۲۰ خردادماه جاری وارد کشور می‌شود؛ به دلیل وجود باغ‌ها و مزارع سرسبز، بخش عمده‌ای از این جمعیت به استان فارس هجوم می‌آورند.
وی گفت: خطر بیخ گوش ماست از این رو نباید غافلگیر شویم و باید با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات و تجهیزات خسارت ملخ را به حداقل برسانیم.
کد مطلب : ۲۰۵۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما