۰
plusresetminus
بغص شهردار شیراز ترکید!

برای شورا متأسفم، بالاخره شورای پنجم تمام می‌شود...

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
حیدر اسکندرپور سخنانی تند به انتقاد از اعضای شهر شیراز پرداخت.
برای شورا متأسفم، بالاخره شورای پنجم تمام می‌شود...
به گزارش حافظ خبر; طی روزهای گذشته متنی در فضای مجازی از سخنان حیدر اسکندرپور , شهردار شیراز در جلسه با جوانان اصلاح طلب شیراز دست به دست می‌شود که طبق یافته‌های خبرنگار ما، گویا جلسه مذکور دو هفته قبل برگزار شده است و پس از آن جلسه، شهردار شیراز با اعضای شورای شهر جلسه ای داشته است تا کمی از کدورت ها را بکاهند.
در ادامه، فارغ از آنکه درباره صحت سخنان منتسب به شهردار شیراز یا تقطیع بودن یا نبودنش اظهار نظر کنیم، توجه مخاطبان عزیز را به آن جلب نموده و از روابط عمومی شهرداری شیراز تقاضامندیم هرچه سریعتر درباره صحت این مطلب موضع گیری نماید. لازم به ذکر است که فایل صوتی این سخنان نیز موجود است!

⛔ حیدر اسکندرپور, شهردار شیراز::
🔸برای شورا متاسفم. بالاخره دوره پنجم هم تمام می شود.
 دو سال دیگر برخی از اعضای شورا را در شهرداری راه نخواهند داد. این رفتار حاکی از تکبر و جناح گیری که بعضی از اعضای شورا در پیش گرفته اند باعث می شود که در آینده حتی کارکنان جزء شهرداری برخورد بدی با آنها داشته باشند.
🔸 در شورای قبل آقای حقدل ۱۵ رای همراه داشت. یعنی ۱۵ نفر تماما به حرف او بودند. بخاطر همین هم آقای پاک فطرت کارش راحت بود. با آقای حقدل انتصابات را هماهنگ می کرد و تمام. در شورای فعلی هیچ دو نفر همراه هم پیدا نمی شود. رئیس شورا هم فقط یک رای دارد‌ و نظرها متفاوت است. به همین علت شهردار در انتصابات به صلاحدید خود عمل می کند.

🔸نطق ها و تذکرات اعضای شورا که در انتقاد به شهرداری است بیشتر به جهت برآورده نشدن خواسته های اعضای شوراست. در همین موضوع اخیر و تذکرات دکتر مقیمی نامه ای وجود دارد از ایشان که در آن مطالبه ای از شهردار داشته اند که متناقض با گفته هایشان در صحن شوراست. در صحن از ضرورت اجرای قانون و شرایط احراز و حمایت از بدنه شهرداری می گویند اما در این نامه چیزی خلاف آن صحبت ها درخواست شده است. به همین خاطر هم خانم دهقان که در جریان بود ورود کرد و با آقای مقیمی آن مشاجره را انجام داد

🔸 شهردار می تواند در صحن و جلوی همه پاسخ این تذکرات و سوال ها را به صورت قانونی و با ذکر خواسته های اعضای شورا بدهد اما اینکار را نمی کند آن هم به این دلیل که مصلحت می بیند اختلافی ایجاد نشود. 

🔸 شهردار قانون شهرداری ها را به خوبی می داند. اگر کسی را بدون شرایط احراز منصوب کرده به این معنی نیست که قانون را نمی دانسته بلکه در جهت کمک به دوستان اصلاح طلب است. الان طبق شرایط نهایت سمتی که میشود به آقای حسن پور معاون اجرایی داد مدیرکل حقوقی است. اعضا با این تذکرات بیجا فضایی درست کردند که نشود به جوانان سمت داد. جوی درست شد که از بیرون علیه انتصاب ها موضع بگیرند. حتی یکی از اعضا نزد مسئول سازمان بازرسی آقای اکرمی رفته و علیه شهردار و انتصاباتش مطالب زیادی گفته و مدارکی در اختیارش قرار داده است.. شهردار می خواهد به جوانان و مجموعه خودی پست بدهد اما خود اعضا با لجاجت و بی تدبیری مانع اینکار شدند. پرونده درست شد  و شهردار هم مجبور شد جلوی انتصابات را بگیرد و آن نامه را به معاون برنامه ریزی نوشت.

🔸 نطق های آقایان موسوی دستغیب تنوری و مقیمی به ورود جوانان و انتصاب آنها آسیب زد. آقای موسوی با صحبت هایی که با او شد چند مدتی است مواضع قبلی علیه انتصابات را تغییر داده است.

🔸 اعضای شورا از برنامه می گویند غافل از اینکه برنامه ی بودجه برنامه شهرداری است که خودشان در آن دخل و تصرف دارند

🔸 کمترین همراهی با شهردار را تاکنون مدیران اصلاح طلب جدیدالورود داشته اند. حرف شنوی کمتری دارند. اعضای شورا خصوصا رئیس شورا به جای اینکه پیگیر بهبود شرایط جوانان باشند و به وزارت کشور مراجعه کنند و ردیف استخدامی بگیرند تلاششان را در جهت تضعیف شهردار و تذکر در مورد انتصابات به کار گرفتند.

🔸 بیشتر مشکل فرهنگی شهرداری از کمیسیون فرهنگی است. طرح های خوبی در این کمیسیون برای اجرا ارائه نشده است. با آن همه شعاری که شورا درباره مسائل فرهنگی داشت کمیسیون گامی برنداشته است.

🔸 روابط عمومی شهرداری بیش از ۱۶۰ نیرو دارد اگر هر کدام هفته ای یک خبر تهیه می کردند وضع شهرداری در افکار عمومی خیلی بهتر بود. شهردار همه تلاشش را برای بهبود روابط عمومی انجام داده است. متاسفانه باید قبول کنیم که اقدامات و خدمات شهرداری خوب پوشش داده نمی شود.

🔸برای انجام  پروژه ها  گاهی تشریفات کار را عقب می اندازد. چاره ای جز ترک تشریفات وجود ندارد.

🔸 امیدوار بودیم در این ایام ثبت نام انتخابات برخی از اعضا برای مجلس ثبت نام کنند تا دیگر در شورا حضور نداشته باشند از جمله آقای دستغیب و آقای ناصری.( با خنده) هر چه به آقای ناصری هم اصرار کردیم ثبت نام کنید برای مجلس. گفت نه قصد شرکت ندارم.
 
کد مطلب : ۲۰۵۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما