مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبت نام دانش‌آموزان/ عزل، جزای مدیر متخلف

21 خرداد 1398 ساعت 13:33

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام تا ابتدای مهرماه و شروع سال تحصیلی ممنوع است، گفت: تنها امکان دریافت مبلغ بیمه و کتاب درسی از والدین تا آغاز سال تحصیلی وجود دارد.


به گزارش حافظ خبر، علی‌عسکر نجفی با تاکید مجدد بر این نکته که در آموزش و پرورش پول گرفتن از والدین حین ثبت‌نام ممنوع است، گفت: تنها مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان طبق قانون می‌توانند وجه دریافت کنند که البته برخی مردم خود داوطلبانه مبالغی نقدی برای کمک به مدارس دولتی پرداخت می‌کنند.
او گفت: اگر مدیر مدرسه‌ای خارج از چارچوب‌های وضع شده به اجبار و با مکانیزم‌های غیرمتعارف مردم را وادار به پرداخت وجه کنند، در صورت حصول گزارش بلافاصله با وی برخورد خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه در این رابطه هیچگونه مماشاتی با مدیر متخلف مدارس نخواهیم داشت، گفت: اگر تخلفی گزارش شود، بازرس اعزام و در صورت تایید تخلف، واکنش لازم انجام خواهد شد و حتی تا عزل مدیر پیش خواهیم رفت.
نجفی مجددا بیان کرد که گرفتن پول نقدی از سوی مدیران مدارس خلاف است و در صورت گزارش، برخورد جدی خواهد شد و ادامه داد: دادن شماره حساب مدرسه تنها بابت پول بیمه و کتاب درسی قانونی است نه وجه دیگری.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین از شهروندان خواست تا در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی مدیران مدارس در زمان ثبت‌نام دانش آموزان به شماره تماس‌های 32359613 و 32355609 اطلاع دهند و یا به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند.
نجفی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی، بیان کرد: از ساعت هفت و سی دقیقه صبح امروز دوشنبه بیستم خرداد ثبت‌نام مقطع اول ابتدایی در استان آغاز شده و والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه SAMAN.FARSEDU.IR با درج کد ملی دانش آموز، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
ایسنا


کد مطلب: 20582

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20582/ممنوعیت-دریافت-وجه-هنگام-ثبت-نام-دانش-آموزان-عزل-جزای-مدیر-متخلف

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir