۰
plusresetminus
استاندار فارس در جلسه شواری استاندارد استان :

قوانین محدود کننده برای تولیدکنندگانی که استاندارد را رعایت نمی کنند اعمال شود/ نظرات کارشناسان استان فارس در تدوین استانداردهای گردشگری مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
قوانین محدود کننده برای تولیدکنندگانی که استاندارد را رعایت نمی کنند اعمال شود/ نظرات کارشناسان استان فارس در تدوین استانداردهای گردشگری مورد توجه قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ؛ دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای کشاورزی و ستاد احیا تالاب های استان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و معاون سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات و محدودیت‌های استان در حوزه آب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: راهکارها و پیشنهاداتی در استان برای تبدیل پتانسیل‌های موجود به فرصت‌های بالفعل وجود دارد.
وی با بیان اینکه  در دو هفته گذشته نشست‌هایی با وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست برگزار شده این نشست ها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای حل مسائل و مشکلات حوزه های کشاورزی و آب کمیته‌ای متشکل از معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تشکیل شده و مدیران سازمان های جهاد کشاورزی، محیط زیست و آب استان را مکلفکرده طی دو هفته آینده مسائل را پیگیری و راهکارهای لازم را ارائه کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در استان فارس گفت: این وزارتخانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه حوزه استحصال و انتقال آب و جمع اوری فاضلاب و...  در استان در دست اجرا دارد، از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون  آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواست توجه به تامین اعتبار برای تکمیل سدهای در حال احداث استان را در دستور کار قرار دهند.
 
وی با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و تحریم ها، اظهارکرد: تکمیل پروژه‌های داری بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس مقدورات و درامدهای دولت زمینه  استفاده از این سرمایه ها را فراهم خواهد.
 
استاندار فارس در ادامه به وضعیت سدهای در حال احداث استان اشاره کرد و افزود: سد هایقر در استان فارس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار داریم اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد تا هر چه سریعتر افتتاح شود.
دکتر رحیمی درخصوص سد نرگسی نیز بیان کرد: این سد در سال گذشته و امسال همه تخصیص های لازم را دریافت کرده و پیمانکار هیچ مطالبات ای ندارد اما برای پیشبرد کار نیاز است اعتبار بیشتری به این سد تخصیص داده شود.
وی با بیان اینکه تکمیل سد کوار از نظر تامین منابع اب صنعتی، کشاورزی و شرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است به پیشرفت 65 درصدی این سد اشاره کرد و گفت: اگر منابع لازم حاصل شود در تکمیل این پروژه موثر خواهد بود.
استاندار فارس با بیان اینکه دولت مصمم به تکمیل پروژه های دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، عنوان کرد: پروژهای آبرسانی خط دوم درودزن به شیراز ، آبرسانی سعادت شهر و ارسنجان رو به اتمام است و پروژه آب رسانی رودبال به داراب، فسا، استهبان و زرین دشت نیز در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه دولت  دولت تلاش لازم را در مباحث مرتبط با حوزه آب در سطوح ملی و منطقه ای  داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع به آن معنی نیست که هیچ مشکلی در ارتباط با آب در استان وجود ندارد بلکه  تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید تلاش مضاعفی به کار بگیریم.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های خوبی در حوزه کشاورزی و آب صورت گرفته است که با کمک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می توانیم گام های بلندتری نیز برداریم.
استاندار فارس گفت: در بحث گلخانه ها ستاد ویژه‌ای در استان فارس تشکیل شده که این ستاد تا کنون  اثرگذری زیادی داشته است.
رحیمی همچنین به صدور مجوزهای بدون نام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰مجوز بدون نام در استان فارس صادر شده است که این مجوزها پیچ و خم های مباحث اداری را از سر راه سرمایه گذار برداشته و سبب شفاف سازی در امور می شود.
وی در ادامه به بحث مبارزه با آفات کشاورزی در استان فارس به خصوص مبارزه با ملخ‌ها اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمام فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران بسیج شده و اقدامات خوبی صورت گرفته که تاکنون ۳۰ هزار هکتار آفت زدایی شده که بی شک ادامه این روند به اعتبارات بیشتر نیز نیاز دارد.
استاندار فارس از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خواست استان فارس در زمینه تخصیص اعتبارات خشکسالی نگاه ویژه ای داشته باشند و خاطر نشان کرد: سرمازدگی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سیل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغهای استان فارس وارد کرده که نیاز به جبران خسارت است.
رحیمی اظهار کرد: در حوزه منابع طبیعی سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان منعقد شده که حدود ۳۷ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته و اقدامات خوبی در حوزه آبخوان داری و آبخیزداری انجام شده و امروز نیز پیش‌نویس تفاهم‌نامه دیگری با این سازمان به میزان ۶۷ میلیارد تومان به امضا رسیده که امیدواریم تامین اعتبار شود.
وی با بیان اینکه  در جنوب استان محصولات زراعی برداشت شده اما در سایر مواد به خصوص در قسمت‌های شمالی هنوز زمان زیادی تا برداشت محصولات کشاورزی باقی مانده است ، عنوان کرد: با توجه به نیاز این مزارع به آبیاری در ماه های پیش رو از وزارت نیرو تقاضا داریم مبحث خاموشی ها در این مناطق را کاهش دهد تا کشاورزان با مشکلات کمتری مواجه شوند.
 
استاندار فارس با تاکید بر اهمیت مسائل زیست محیطی اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی آزادسازی حق آبه محیط زیست را در پایین دست سد درودزن داریم اما  این حق آبه باید در زمانی آزاد شود که در طول مسیر مورد استفاده قرار نگیرد و به دریاچه و تالاب برسد.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه طرح احیا تالاب ها از سوی دانشگاه شیراز در دست تهیه و تدوین است افزود: از سازمان محیط زیست باید به دنبال تامین اعتبارات اجرای این طرح باشد.
کد مطلب : ۲۰۵۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما