جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز برگزار شد

24 خرداد 1398 ساعت 11:14

جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز با حضور حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر دستغیب رییس جامعه روحانیت شیراز و سایر اعضاء جامعه روحانیت برگزار گردید.


به گزارش حافظ خبر؛ جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز با حضور حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر دستغیب رییس جامعه روحانیت شیراز و سایر اعضاء جامعه روحانیت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه اعضا پیرامون برخی موارد و هنجارشکنی های موجود در جامعه به خصوص وضعیت نامناسب و هنجارشکنی برخی از کافه های سطح شهر به بحث و تبادل نظر پرداختند و در جهت رفع و برخورد مناسب با اینگونه اقدامات تصمیماتی اتخاذ شد تا از  مبادی مربوطه پیگیری شود.

اعضا جامعه روحانیت شیراز همچنین با تأکید بر لزوم حفظ شعائر اسلامی و همچنین پرهیز از اسراف نسبت به برگزاری برخی مجالس ترحیم در هتل ها و تجمالت و اسراف صورت پذیرفته در این مجالس انتقاداتی را مطرح کردند از مردم مؤمن شیراز خواستند ضمن پرهیز از اسراف و تجمل گرایی در مجالس ختم ، هزینه های مربوطه را کاهش و صرف امور خیریه نمایند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مسئولین خواست تمام همت خود را در جهت مرتفع و کم کردن مشکالت معیشتی مردم بکار گمارند.

وی با بیان اینکه مسئولین می بایست قدردان نجابت و صبر مردم مؤمن و همیشه در صحنه ایران اسلامی باشند افزود: مسئولین نباید حضور و صبر ستودنی مردم در صحنه های گوناگون را به نبود مشکلات و سختی در جامعه تعبیر کنند بلکه این رفتار مردم مؤمن و انقلابی کشور که برگرفته از نجابت و دین داری جامعه است در جهت حفظ و پایبندی به نظام و انقلاب است و به همین 
دلیل همه مسئولین موظفند ضمن قدردانی از مردم تمام تلاش و همت خود را درجهت خدمتگذاری و رفع مشکلات  انجام داده و باعمل قدردان مردم باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه الاسلام در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و برخی غرب زده های داخلی مبنی بر شروع دور جدید مذاکره با آمریکا افزود: ما از مذاکره با آمریکا چیزی بدست نیاورده و نخواهیم آورد چرا که دولت آمریکا در جریان مذاکرات قبل نشان داد که قابل اعتماد و درخواست های مکرر و گدایی برای مذاکره با جمهوری اسلامی صرفاً نیست و نخواهد بود نوعی عوام فریبی برای پیروزی مجدد
در انتخابات آینده این کشور است و افرادی هم که از داخل بر طبل مذاکره می کوبند و حل مشکالت معیشتی را به مذاکره گره میزنند نیز درهمین راستا سعی و تلاش میکنند و بدنبال عوام فریبی برای موفقیت در انتخابات مجلس هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید کردند موضع جامعه روحانیت همان دستور و فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمود:" نه مذاکره می کنیم و نه جنگ خواهد شد" تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را مقاومت دانسته و هرگونه مذاکره را راهی برای تضعیف محور مقاومت دانستند و این را در سالیان گذشته تجربه کرده ایم که تنها راه پیشرفت فقط مقاومت است نه سازش و مذاکره و اگر در جریان مذاکرات قبل به فرامین مقام معظم رهبری عمل و شروط ابلاغی ایشان تماماً رعایت میشد الان در شرایط بسیار بهتری قرار داشتیم.
وی در پایان با اشاره به مسائل و مشکلات ذکر شده در خصوص هنجار شکنی برخی کافه های سطخ شهر گفت: در اسرع وقت موضوع را از مبادی رسمی و قانونی پیگیری و نتیجه را به اطلاع مردم و اعضاء محترم خواهیم رساند.


کد مطلب: 20602

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/20602/جلسه-هفتگی-جامعه-روحانیت-شیراز-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir