۰
plusresetminus
فرج الله رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار حافظ خبر:

هیچ وقت با رژیم جعلی اسرائیل مذاکره نخواهیم کرد/ شرایط مذاکره با آمریکا را داریم

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاخیری 45 دقیقه به نشستی که خودش خبرنگاران را دعوت کرده بود، آمد و برنامه ای که از پیش ساعت یازده مقرر شده بود، ربع ساعت مانده به دوازده شروع شد.
هیچ وقت با رژیم جعلی اسرائیل مذاکره نخواهیم کرد/ شرایط مذاکره با آمریکا را داریم
به گزارش حافظ خبر، فرج الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاخیری 45 دقیقه به نشستی که خودش خبرنگاران را دعوت کرده بود، آمد و برنامه ای که از پیش ساعت یازده مقرر شده بود، ربع ساعت مانده به دوازده شروع شد.

رجبی در این نشست با اشاره به نطقی که 3شنبه در مجلس داشته گفت: مجلس در انجام خدمات و وظایف مشکلات بسیاری دارد و قضاوت درمورد آن شاید درست نباشد و در طی این مدت ده پانزده چالش اود کرده که هرکدام برای فلج کردن یک مملکت کافیست تا از روند مجلس جلوگیری نماید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی کمبود عده و عده داریم نمی توان وظایف را به درستی و آنطور که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مجلس دیگر در رأس امور نمی باشد و کاستی هایی دارد که برخی از آن ها در عهده اختیاراتش نیست افزود: مجلس مسئول است اما مطابق با وزنش باید بررسی شود که با این وجود، نمره مجلس چندان بد نیست و تنها ویترین دموکراسی کشور مجلس است که باید با تمام قوا حفظ شود و تنها جاییست که می توان اراده ملی را عملی کرد.

فرج الله رجبی با اشاره به اینکه فضای گفتگو در جامعه باید باز شود، عنوان کرد: ما نیازمند گفتگو در سطح ملی هستیم و این اجازه را در حوزه های تخصصی باید داده شود و موجب می شود که دیگر خودی ها ناخودی نشوند.

وی همچنین اضافه کرد: دهه ها همایش حجاب داشته که محجبه ها را جمع کرده و برایشان صحبت می کنند و در سایر زمینه های فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی نیز چنین است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در گلایه ای اظهار کرد: فرایندهای سنگین در حوزه اداری اجازه سرمایه گذاری به کسی بویژه خارجی ها نمی دهد و با گلایه و انتقاد کارها پیش نمی رود.

وی درمورد خلا موجود در جامعه امروز کشور تصریح کرد: ما نیازمند مدیریت شجاع هستیم و تا زمانی که فقط در حوزه انتقاد باشیم و مجموعه جامعه در عرصه های مختلف مورد نقد است، پیشرفتی نخواهیم داشت درحالیکه باید فضای گفتگو و پیشگیری باز شود و شجاعت در تصمیم گیری را لازم می دانم.

این نماینده مجلس افزود: تحریم ها یک تهدید است که می توان در قالب فرصت ما را به این نتیجه برساند که نیاز به تصمیم های شجاعانه و شکستن تابوها داریم.

وی با تذکر این نکته که بار اضافی بر دوش دستگاه های نظامی و امنیتی نگذاریم گفت: باید در گفتگوهایمان مردم را نیز مشارکت دهیم و اگر مردم را همراه کنیم می توانیم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موفق باشیم که مقدمه آن صداقت با مردم است.

رجبی در ادامه پیرامون راه حل مشکلات کشور تاکید کرد: باید بپذیریم که برای حل مشکلات کشور در عرصه های سیاسی, اجتماعی, فرهنگی و اقتصادی مسیر گفتگو را باید در پیش بگیریم.

وی درمورد مسئله fatf عنوان کرد: مجلس تشخیص داده که fatf باید عملی شود و هنوز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم نگرفته اما موضوعی که می باشد این است که هرکدام مسئولیت خود را بپذیرند و پذیرش آن در وضع مملکت موثر خواهد بود که یا بهتر خواهد شد و یا بدتر!

نماینده شیراز در مجلس درمورد یکی از علل تصویب fatf بیان کرد: دوستان ما رسما گفتتند که رئیس جمهورهای چین و روسیه گفته اند که اگر fatf را نپذیرید ما با شما کار نخواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هر تصمیمی که گرفته می شود عده ای را به خیانت متهم خواهند کرد که این رفتار منتج به عدم اعتماد عمومی می شود و در هر برنامه تلویزیونی همه از همه گلایه دارند و باید این فضا را بشکنیم که تاکنون منتج به از دست رفتن سرمایه اجتماعی شده است.

فرج الله رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار حافظ خبر مبنی بر اینکه آیا باید با آمریکا مذاکره کنیم یا خیر گفت:
در شرایط فعلی به هیچ وجه نباید با آمریکا وارد مذاکره شد زیرا آمریکا به گمان خود دست برتر را دارد و اکنون شرایط مذاکره با آمریکا فراهم نیست و زمانی مذاکره باید انجام شود که هر دو طرف هم وزن و مساوی باشند.
وی در ادامه پاسخ این سوال ابراز کرد: به هیچ عنوان با رژیم جعلی اسرائیل در هیچ دوره ای مذاکره نخواهیم کرد.
 
کد مطلب : ۲۰۶۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما