۰
plusresetminus

شیراز،شهر دوستدار کودک (CFC)

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۴
ظهر امروز جلسه ارزیابی طرح شهر دوستدار کودک در شیراز با حضور اعضای شورای شهر و نماینده وزارت کشور و نماینده یونیسف ایران برگزار شد
شیراز،شهر دوستدار کودک (CFC)
به گزارش حافظ خبر ظهر امروز اولین جلسه ارزیابی شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای شهر نماینده وزارت کشور و نماینده یونیسف ایران در محل این شورا برگزار گردید.

در این نشست ابتدا لیلا دودمان به عنوان متولی این امر گفت: شهرهای مدرنی که برنامه های جامع شهری خود را به صورت سخت افزاری با تکیه بر توسعه های عمرانی تهیه نمودند ،نتوانستند پاسخ مناسبی به شرایط رفاهی خدمات اولیه شهری به دور از خشونت و نابرابری ها برای کودکان به ارمغان آورند.
این نماینده شورای شهر افزود: شیراز امروز با جمعیت تقریبی دو میلیون نفر به عنوان پنجمین کلان شهر پر جمعیت ایران و انباشت حضور کودکان از این معضل دور نبوده و نخواهد بود.
وی ادامه داد: لذا پنجمین دوره شورای شهر شیراز که با تامین رویکرد توسعه پایدار و انسان محوری در شیراز از اهداف و برنامه های توسعه شهری را مدون و ارائه می نماید . پس از ارزیابی و بررسی های اولیه،غفلت شدید توجه به کودکان و نیازهای آنان در شهر را تشخیص و درخواست خود را در زمینه پیوستن به زنجیره شهرهای دوستدار کودک در ایران را در بهمن 97 به صورت رسمی اعلام و نماد متناسب با آن را حسب بخشنامه های موجود وزارت کشور افتتاح نمود.

سپس در ادامه این نشست رییس شورای شهر شیراز ضمن تشکر از تمامی افراد و ارگان های مرتبط در این امر گفت : مطابق با اصل اول اعلامیه سازمان ملل متحد در امور کودکان ، هر انسان کمتر از هجده سال کودک گفته می شود و طبق ماده یک حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال 1381 مجلس شورای اسلامی تمامی افرادی که به سن هجده سال تمام شمسی نرسیده اند کودک و نوجوان محسوب می شود.

دستغیب افزود : شهر دوستدار کودک شهری است که کودکان را در کانون توجه قرار داده و در جهت مناسب سازی مطلوب سازی،بسترسازی از منظر کاربردی اجتماعی،فرهنگی شهر برای فعالیت کودکان تلاش می نماید تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و زمینه ساز رشد و ارتقای ابعاد جسمی،روانی،اجتماعی و معنوی اعم از امنیت نشاط سلامت و غیره کودکان باشد.


در پایان ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران ضمن ابراز خرسندی از استقبال و هماهنگی دستگاههای دولتی و مردم از این طرح گفت: من پس از گذشت چهار سال از ماموریتم ایران را ترک خواهم کرد اما نگران نباشید همچنان که در بلایای طبیعی درکنار مردم ایران بودیم یونیسف همیشه در کنار مردم ایران خواهد بود.

به گفته نماینده وزارت کشور، هشت شهر ایران به عنوان شهر پایلوت این طرح انتخاب شده است.


خبرنگار : حسن اثماریان     98/3/27

 
کد مطلب : ۲۰۶۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما