۰
plusresetminus

۶۴دانشجوی دانشگاه شیراز در راه المپیاد دانشجویی کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
۶۴ دانشجوی دانشگاه شیراز به مرحله کشوری بیست وچهارمین المپیاد غیرمتمرکز دانشجویی سال ۹۸ کشور راه یافتند.
۶۴دانشجوی دانشگاه شیراز در راه المپیاد دانشجویی کشور
به گزارش حافظ خبر، روابط عمومی و بین الملل دانشگاه شیراز سه شنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: دانشگاه شیراز مسئول مرکز منطقه ۷ المپیاد دانشجویی کشور است و دفتر استعدادهای درخشان به عنوان دبیر اجرایی این آزمون مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج به سازمان سنجش را به عهده دارد.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز گفت: این رقابت علمی در رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم تربیتی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی مواد، روانشناسی، مهندسی صنایع و سلول های بنیادی به مدت دو روز و همزمان در دانشگاه های کشور ترتیب یافت.
علی رضایی فت: در این مرحله، دانشگاه‌های موجود در هر قطب دانشجویان خود را به صورت یک تیم حداکثر ۵ نفره در هر رشته به دانشگاه مرکز برای شرکت در مرحله اول آزمون غیر متمرکز معرفی کردند.
وی افزود: مرحله اول المپیاد در سه حوزه دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج و دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد که در آن ۲۵۴ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۰۴ نفر دانشجویان دانشگاه شیراز، ۶۱ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ۲۹ نفر از دانشگاه یاسوج و ۶۰ نفر دانشجویان سایر دانشگاه ها بودند.
رضایی بیان کرد: در مرحله اول این المپیاد جمعاً ۸۱ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به مرحله نهایی راه یافتند که ۶۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، ۷ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر و۱۰ نفر ازدانشجویان سایر دانشگاه ها بودند.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز ابراز داشت: پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیاد به همراه رتبه های ۱۵-۱ آزمون کارشناسی ارشد در رشته هایی مذکور در روزهای سوم و چهارم مردادماه امسال در دانشگاه شهید عباسپور تهران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق شدند رتبه های برتر ۱۵-۱ را در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کسب کنند.
کد مطلب : ۲۰۶۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما